Egyre többen mobilon veszik az autópálya matricát

A 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív vásárlási módot a hagyományos, korábban megszokott benzinkúton történő matrica beszerzése helyett.

A megkérdezettek közel hetven százaléka az online vagy a mobilon történő vásárlás legnagyobb előnyének a kényelmet, a gyorsaságot és a folyamat egyszerűségét jelölte meg. Egy év alatt jelentősen, 13 százalékponttal 36 százalékra nőtt azok száma, akik megbízhatónak tartják az online vagy mobilon történő vásárlást.

A felmérésből kiderül, hogy a fogyasztók még mindig az utolsó pillanatokban veszik meg a vinyettát, ez alól az éves, megyei illetve országos útdíjak a kivétel, ezeket inkább az év elején vásárolják meg.

Az adatok tanúsága szerint az applikációval matricát beszerzők közel háromnegyede férfi. Életkor tekintetében a 18-39 éves korosztály használja okostelefonját útdíj vásárlásra, a válaszadók 63 százaléka érkezik ebből az életkori csoportból.

Az év utolsó hónapjában közel 18 000 darab matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül. A kedvező értékesítési eredmények egyik jól érzékelhető oka, hogy folyamatosan növekszik a mobilos vásárlásba vetett bizalom a fogyasztók körében.

– mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

Szerda éjfélig érvényesk a tavalyi éves matricák

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleménye szerint a tavalyi éves matricák még január 31-ig, szerda éjfélig érvényesek. Tavaly 8 százalékkal több,14 millió e-matricát vettek az autósok. A költségvetés bevétele 2016-os 64 milliárd forintról 69 milliárd forintra nőtt. A díjak idén nem változnak, de új fizetős szakaszok kerültek a rendszerbe, mint például Győr-Moson-Sopron megyében az M85-ös Csornát elkerülő második szakasza, valamint Hajdú-Bihar megyében az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalu szakasza.

 

Forrás: hirado.hu