Aluljáró épülhet a Tokaji úti vasúti kereszteződésben, már tervezhetik
A 38-as főút és a Budapest-Záhony vasúti fővonal kereszteződésénél külön szintű csomópont jön létre, óriási szükség is van rá a dugókkal talán leginkább terhelt városi helyszínen.
Négysávos szakasz, csomópontok
A beruházó Nemzeti Infrasturktúrafejlesztő Zrt.által bárki által elérhető hirdetményéből kiderül még, hogy a program részeként a 38-as útnak egy 1,5 km-es belterületi szakaszát négysávosra bővítik, valamint létrejön egy új átvezetés az Érpataki-főfolyás felett, és további, várhatóan jelzőlámpás csomópontokat alakítanak ki.
Csak ígéret volt korábban
A döntésről dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere azt mondta a Nyíregyházi Televíziónak, évtizedek óta húzódó téma ez, amit korábban többször megígértek, ám 2010-ben, hivatalában lépve azzal szembesült, hogy nincs előkészítve semmi.
Semmi konkrétum nem volt
A Tokai úti felüljárót pedig minden választási kampányban megígérték. Amikor ide bejöttem, kértem a kollégákat, hogy hozzák elő az anyagokat, terveket, engedélyes terveket, mert olvastam róla, minden kampányban úgy ígérték meg, mintha a forrás is meglenne. Aztán kiderült, hogy konkrétan semmi nem történt. Azzal, hogy megígérték a kampányban, másnapra el is felejtették, egy szalmaszálat nem tettek keresztbe. Még egy egyszerű tervvázlatot, koncepciót vagy tanulmányt sem találtam.
– mondta dr. Kovács Ferenc, polgármester.
Összefüggő beruházások
A polgármester azt mondta, ez a leendő beruházás összefügg a Nyugati elkerülő beruházásának elindultával, melynek két szakaszát már átadták, a többi most készül, valamint a Modern Városok Programban azóta már megvalósult, Tokajig vezető kerékpárúttal.
Nem lenne előnyös a felüljáró
Az általa kért előzetes tervezgetésnél már látszott, hogy egy esetleges felüljáró a hosszú évek óta üresen álló, állami tulajdonban lévő volt mezőgazdasági főiskola kollégiuma előtt jönne le, ami közlekedési és városképi szempontból sem lenne előnyös. Más városokban járva merült fel az aluljáró koncepció, mint lehetséges alternatíva. A tervezésnél figyelembe kell venni rengeteg szempontot, a lakóházak mellett a piacot, a repülőteret is.
Már a nagykörút bezárását is tervezik
Ugyanakkor hozzátette: egy hónapja elindulhatott a nagykörút bezárásnak tervezése is, amely a Debreceni úti felüljárótól vezet majd 2x2 sávval a vasútállomásig, kerékpárúttal kiegészülve. Ezek is összefüggnek, s dr. Kovács Ferenc szerint hosszú távra, 15-25 évre előre kell tervezni.
Minkét helyen tervkészítés
Ez egy óriási előremozdulás. 1990 óta eddig még soha nem jutott a nyíregyházi önkormányzat, sikerült elérni, hogy mind a két nagy infrastruktúra fejlesztésnél elindult a tervkészítés.
– fogalmazott a polgármester.
Tervek: 2020-ra
A Nemzeti Infrasturktúrafejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a Tokaji ti aluljárónál a tervezési feladat 2020 második felében fejeződhet be.
Tarczy Gyula