A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
A projekt regisztrációs száma és címe: ÉAOP-3.1.2-2007-0081 „Nyíregyháza-Keleti körút építése“
A konstrukció címe és száma: ÉAOP-3.1.2-2007-0081
Önkormányzati utak fejlesztése
A projekt összköltsége: 474.777.516 Ft Támogatási intenzitás: 84,2% A támogatás összege: 399.777.516 Ft Saját erő összege: 75.000.000 Ft A megvalósítás időszaka: 2009. június 25–2011. december 25. |
Projektmenedzsment tagjai: Farkas László (projektmenedzser)
Veczánné Repka Jolán (műszaki szakértő)
Nagy Enikő (pénzügyi szakértő)
Ujhelyi Rita (pályázati szakértő)
A projektmenedzser elérhetőségei / információ kérése:
4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 1.
Gazdálkodási Főosztály Városfejlesztési és Városüzemeltetési Osztály, 157. szoba.
E-mail: farkas.laszlo@nyiregyhaza.hu
Telefon: 06-42/524-524/270 mellék
A projekt rövid bemutatása: Nyíregyháza 4. sz. – 41. sz. – 4911. sz. főutak közötti útszakaszok felhasználásával és a hiányzó elemek megfelelő színvonalú kiépítésével a Nagykörúton kívül egy jól járható gyűrűirányú kapcsolat létrehozása, melynek eleme a Tüzér utca–Törzs utca útvonal, ami lehetővé teszi Borbánya, Malomkert, Örökösföld, Jósaváros városrészek Nagykörúton kívüli körirányú kapcsolatát.
A projekt részletes bemutatása: Nyíregyháza fontos szerepet tölt be a környék közlekedésében. Egyrészt, mint megyeszékhely, jelentős a bejáró forgalom a környező települések, agglomerációk felől, másrészt ide futnak be a megye sugárirányú főútjai, legfontosabb összekötő útjai, melyek nagy átmenő forgalommal bírnak a főváros, a szomszédos megyeszékhelyek, illetve a közeli határátkelőhelyek között. A város nagy területen fekszik, teljes közúthálózatának hossza mintegy 710 kilométer. Struktúrájából (tanyavilág, külterületi lakott helyek) adódóan nagyon magas, közel 50% a külterületi utak aránya, melyek jelentős része földút.
Nyíregyháza főúthálózata sugaras szerkezetű, és ezeket az utakat csak egyetlen összefüggő útvonal, a „Nagykörút” köti össze. A városközpont határán tervezett „Kiskörút”-nak csak az északi szakasza épült ki. Hiányoznak a sugárirányú útvonalakat összekötő szakaszok, így az átmenő és a várost átszelő helyi forgalom is ugyanazokat az útvonalakat veszi igénybe. A mellékúthálózat burkolt szakaszai nem képeznek összefüggő hálózatot, így a forgalom rövid távolságokra is a főútvonalakon bonyolódik. A főutak túlzsúfoltak, elsősorban a Nagykörút környékén, illetve a belvárosban már nem rendelkeznek kapacitástartalékkal. A város közúthálózatán sok természetes kordonvonal létezik. A vasútvonalak részben körbefogják a központi térséget. Kevés a kiépített vasúti keresztezés, melyek így a forgalmat koncentrálják, a szintbeni keresztezések jelentősen akadályozzák is azt.
A közgyűlés által elfogadott „Nyíregyháza Közlekedésfejlesztési Koncepció – A város közlekedési rendszerének fejlesztése” tanulmányban stratégiai célként szerepel „A környezetet legkevésbé terhelő közlekedési hálózat-rendszer kialakítása”, melynek egyik nevesített eszköze, hogy a meglévő szakaszok felhasználásával és a hiányzó elemek megfelelő színvonalú kiépítésével a Nagykörúton kívül egy jól járható gyűrűirányú kapcsolatot kell létrehozni, amely nem feltétlenül jelenti egy nagy kapacitású körút kialakítását, hanem többé-kevésbé összefüggő és szükség szerint bővíthető útvonalak rendszerét. Ennek keleti eleme a Tüzér utca–Törzs utca útvonal, ami lehetővé teszi Borbánya, Malomkert, Örökösföld, Jósaváros városrészek Nagykörúton kívüli körirányú kapcsolatát, ezzel csökkentve a Nagykörút legnagyobb forgalmú szakaszának (Kert utca–Inczédy sor–László utca) forgalmát.
A projekt főbb mérföldkövei: