VÉDA-ngyal az utak mentén
Az ORFK helyszínlistája alapján Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében hat fix telepítésű kamerát szereltek fel, ebből Mátészalkán egyet, Nyíregyházán (ezek helyét a térkép mutatja) pedig ötöt. A tájékoztatás során megtudtuk, a VÉDA rendszer kiépítésére azért volt szükség az egész országban, mert a közúti balesetek többnyire emberi tényezőre, a közlekedési szabályok megszegésére vezethetők vissza.
Nőtt a balesetek száma
Magyarország útjain 2014-ben 15 847 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt – ez 1 százalékkal több mint a megelőző évben. Nagyobb arányban nőtt a halálos kimenetelű balesetek száma, itt az emelkedés 6,1 százalék. Közlekedési balesetben a múlt évben 626-an haltak meg.
A rendőrség célkitűzései szerint a projekt eredményeként a halálos kimenetelű, valamint összességében nézve a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma is csökkenni fog, ezen belül enyhébb lesz azok kimenetele.
Életet menthet a biztonsági öv
Múlt héten szerdától péntekig a TISPOL Seatbelt európai szintű akció keretében a rendőrség fokozott figyelmet fordított a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszerek és a bukósisak előírásszerű használatának ellenőrzésére. A három nap alatt a megye közútjain a rendőrök 45 járművezetővel és 18 utassal szemben intézkedtek, akik nem használták a biztonsági övet.
Ittas vezetőt is kiszűrtek
Gyermekülés használatának elmulasztása miatt 3, bukósisak nélküli motorozás miatt 4 esetben kellett intézkedni. Az ellenőrzések során az egyenruhások egy ittas járművezetőt is kiszűrtek a forgalomból. Fülöp Gergely, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője arról tájékoztatta szerkesztőségünket, a TISPOL Seatbelt ellenőrzést egy évben kétszer hajtják végre, ennek során a TISPOL tagállamok rendőri erői – így a magyar rendőrség is – a közlekedésbiztonsági helyzet javítása és a közlekedők biztonságának szavatolása érdekében hajtanak végre fokozott ellenőrzéseket. Kifejtette, a közúti közlekedési balesetek leggyakoribb bekövetkezési okai évről évre ugyanazok: gyorshajtás (a leggyakoribb), az elsőbbség meg nem adása, és a kanyarodás szabályainak megsértése.
A fix telepítésű KKEP funkciói
Sebességmérés, rendszámfelismerés, forgalomszámlálás, forgalomtorlódás észlelése, veszélyes árut szállító járművek (ADR) észlelése, biztonsági öv használatára vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése, a járműről készített felvételek továbbítása, behajtási tilalom megszegésének észlelése, kötelező haladási irányra vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése, záróvonal-átlépés észlelése, vasúti átjárón történő áthaladáskor a vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése, a leállósáv igénybevételére vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése, és az autóbusz forgalmi sáv használatára vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzése.