Várhatóan idén őszre elkészül a Nyíregyháza nyugati elkerülő harmadik üteme
Várhatóan idén őszre elkészül a Nyíregyháza nyugati elkerülő harmadik üteme. A munkák aktuális állásáról Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
A 338. sz. főút Nyíregyháza nyugati elkerülő út első két ütemét, az M3-as autópálya és a 36. sz. főút között 2015 év végétől használhatják az arra közlekedők. A 338. sz. főút fejlesztésének következő két állomása a 36. sz. és 38. sz. főút közötti szakasz, valamint a 38. sz. főút és a 3822 j. út közötti szakasz megvalósítása 2018. márciusában indult el.
A munkák azóta is a tervezett ütem szerint haladnak. A készültség jelenleg 80%-os. A szükséges közművek kiváltása elkészült, továbbá az útpálya 90%-án már az aszfalt kötőréteg is megépült. Folyamatban van a Budapest-Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza vasútvonal feletti híd, továbbá a két körforgalom építése a 338. sz. főút és a 38. sz. főút valamint a 3813. j és a 3822. j. út találkozásánál. Mindkét helyen jelzőlámpás forgalomirányítás mellett történik a munkavégzés.
A Nyíregyháza nyugati elkerülő harmadik üteme két részből áll:
A 36. sz. főút és 38. sz. főút közötti szakasz 3,77 km hosszú 2×1 forgalmi sávos kialakítású. A fejlesztés keretében egy, mintegy 68 m hosszú, a vasúti keresztezést biztosító híd épül a Budapest-Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza vasútvonal felett, az út végszelvényében, a 36. sz. és 38. sz. főút között, pedig körforgalmi csomópontot alakítanak ki.
A 38. sz. főút és 3822. j. összekötő út közötti szakasz 4,1 km hosszú, 2×1 forgalmi sávos, kialakítású. Végszelvényében a 3813. j és a 3822. j. út találkozásánál új körfogalom épül.
Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere elmondta: Nyíregyházán a már meglévő ipari területek gépjárműforgalma igen jelentős, s emellett a közeljövőben egy új gazdaságfejlesztési területet is megnyitunk majd az új ipari park létrehozásával. Mindehhez szükséges, ezért kiemelt célunk volt, hogy ezek autópálya kapcsolatát is mielőbb megoldjuk. Nagy öröm számunkra, hogy az előző szocialista városvezetés által eredetileg 2025-re időzített fejlesztés a Kormányunk döntésének köszönhetően 10 évvel korábban elkezdődhetett a nyugati elkerülő első, majd második szakaszának megépítésével. A mostani két szakasz őszi átadásával jelentősen csökken majd a város átmenő teherforgalma, s ez nagyon fontos Nyíregyházának mind a zajterhelés, mind a környezeti terhelés, a károsanyag-kibocsátás csökkentése révén, mind a közlekedés zsúfoltságának enyhítése kapcsán.
Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője a munkák jelenlegi állásáról azt mondta: A 338-38. sz. főutak találkozásánál épülő körforgalomnál a szegélyépítést követően megtörtént a cementstabilizációs alapréteg építésese. Jelenleg aszfaltozás van folyamatban a kötőréteg szintig. Ezt követően a forgalom átterelésre kerül a megépült pályarészre és a hiányzó szakaszok építése is kezdetét veszi. A forgalom átterelése az új szerkezetre június utolsó hetében várható. A 3813. – 3822. j. út körforgalmú csomópontjában földmunkálatok vannak folyamatban, ezt követően kerül sor a pályaszerkezetek építésére. A forgalom átterelése itt július hónapban várható.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztéirum megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrásból valósul meg. A 36. sz. főút és 38. sz. főút közötti szakasz építését a ZEMPLÉNKŐ Kelet-magyarországi Építőipari Fővállalkozó és Bányászati Kft végzi el, a kivitelezés nettó költsége 5,448 milliárd forint. A 38. sz. főút és 3822. j. összekötő út közötti szakaszt 4 a „KE-VÍZ 21” ZRT. építi meg, a kivitelezés nettó költsége 3,751 milliárd forint.