Tudatos építkezés az ukrán turisztikai piacon - Egyre több turista érkezik Nyíregyházára

Nov 3, 2019

Egyre ígéretesebben alakul az Ukrajnából érkező turisták, valamint a vendégéjszakák száma Nyíregyházán, hiszen a vendégforgalmi adatok az elmúlt hét évben több mint 75 százalékkal emelkedtek. A számadatok növekedéséhez hozzájárul az is, hogy 2017 júniusa óta vízum nélkül utazhatnak az ukrán állampolgárok az Európai Unió országaiba, de a sikerhez több kell: egy nagyon átgondolt és tudatos marketingtevékenységre van szükség ahhoz, hogy az ukrán vendégek utazásuk célpontjául Nyíregyházát válasszák.

Látnivalókban és élményekben nincs hiány a szabolcsi megyeszékhelyen: a 2015-ben és 2018-ban Európa legjobb állatkertjévé választott Nyíregyházi Állatpark vagy az ötcsillagos Aquarius Élmény- és Parkfürdő elsődleges turisztikai attrakciói a városnak. Emellett a belváros bája és Sóstógyógyfürdő szépsége, a kulturális attrakcióink (a felújított Sóstói Múzeumfalu, mely Magyarország legnagyobb regionális szabadtéri múzeuma vagy az Év Múzeumává választott Jósa András Múzeum) mind népszerű vonzerővel bírnak és egyre több turistát csábítanak ide az ország távolabbi részeiből, illetve külföldről egyaránt.

Célkeresztben a távolabbi nagyvárosok is

A határon túli küldőpiacokra kiemelt figyelmet fordít a város, hiszen évek óta folyamatosan jelen van különböző testvér- és partnervárosi rendezvényeken, külföldi kitelepüléseken is. Ukrajna vonatkozásában a korábbi években zömmel a kárpátaljai területekre koncentrálódtak a bemutatkozások, de a tavalyi évben előrelépés történt, és ezúttal távolabbi nagyvárosok is célkeresztbe kerültek.

Intenzív az érdeklődés

A Magyarország Ungvári Főkonzulátusa által szervezett II. hUNGary Festet követően 2018 nyarán egy nagyszabású turisztikai workshopot tartott városunk különböző utazási irodák vezetőinek, touroperátoroknak, turisztikai szakembereknek és a média képviselőinek Lemberg­ben. A szakmai program során intenzív érdeklődés mutatkozott Nyíregyháza turisztikai kínálata iránt, üzleti tárgyalások folytak az utazási irodák és a helyi szakemberek között, továbbá egyeztető megbeszélések a két város polgármesterei között az együttműködés lehetőségeiről. Ezzel egyidőben színes és figyelemfelkeltő óriásplakátok jelentek meg a 360 kilométer távolságra található Ivano-Frankivskban is.

Hírt adtak a külföldi szakmai portálokon

2018 szeptemberében – a Tirpák Fesztivál idejére időzítve – a workshop folytatásaként egy Lembergből érkező study tour látogatott hozzánk, akik testközelből ismerkedhettek meg Nyíregyháza turisztikai attrakcióival, szálláshelyeivel és turisztikai fejlesztéseivel. A tanulmányút során szerzett élményeikről különböző szakmai portálokon adtak hírt, segítve Nyíregyháza nevének megismerését.

 Kijevben is

Idén februárban még messzebbre jutott városunk, hiszen ezúttal már az ukrán főváros, Kijev volt a következő állomás. Az utazás apropója az volt, hogy Kijevben rendezték meg az International Hospitality Awards nemzetközi szállodai verseny díjátadóját, melyre a Hotel Pangea is meghívást kapott, hiszen az Európában egyedülálló tematikus állatkerti szálloda két kategóriában is a nyertes jelöltek között volt. A kijevi út másnap egy szakmai programmal folytatódott, amelynek Magyarország Kijevi Nagykövetsége adott otthont, és amit ismét óriási szakmai és médiaérdeklődés övezett. A bemutatkozás egyik célja ezúttal is az volt, hogy ne csak a határ menti területekről, hanem a távolabbi ukrán régiókból is emelkedjen a turisták száma, illetve minél több vendégéjszakát töltsenek nálunk.

Kiadványok és óriásplakátok

Májusban a Kárpát-melléki régió legjelentősebb gazdasági és kulturális központjában, Ivano-Frankivszkban mutatkozott be egyedüli külföldi kiállítóként Nyíregyháza, ahol ukrán nyelvű kiadványokkal népszerűsítette a város és a Nyírség kínálatát a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. Az ukrán Ivano-Frankivszk és Nyíregyháza közötti partnervárosi kapcsolat idén már 15 évre nyúlik vissza, ez alkalommal ott újabb óriásplakátok jelentek meg, de ezúttal az azonos távolságra lévő Lembergben is találkozhatott plakátokkal a két város közel egymillió lakosa.

Az új hotel is hozzájárul a növekedéshez

Az ukrán megjelenések és bemutatkozások során hatalmas segítséget nyújt Nyíregyházának a külképviseletekkel való kiváló kapcsolat. A konzulátusok, illetve a nagykövetség jelentősen megkönnyíti egy-egy bemutatkozás során a szervezést. Kitűnő példa erre a korábbi workshopok mellett a hUNGary Fest, a Tureurocentr-Kárpátalja turisztikai kiállítás, illetve a legutóbbi 10. Bor- és Sajtfesztivál Lembergben, ahová Magyarország Ungvári Főkonzulátusának a segítségével jutottunk el és arattunk óriási érdeklődést. Nyíregyháza folyamatosan és nagyon dinamikusan fejlődik, az újdonságokkal tudatosan célozzuk meg a külföldi – köztük az ukrán – piacot. Célunk, hogy minél többen ismerjék meg Nyíregyháza nevét, és tovább növekedjen az Ukrajnából érkező turisták és vendégéjszakák száma. A statisztikai adatok szerint igen jó úton haladunk, melynek további növekedéséhez valószínű, hogy hozzájárul a most átadott Hunguest Hotel Sóstó**** nyitása is – tájékoztatta szerkesztőségünket Furkóné Szabó Marianna, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.

 

Előző hír
Megnyitott a Nyíregyházi Városi Jégpálya szombaton - Az esti Ice Party telt házas volt
Következő hír
Közösségi Napok kedden és szerdán

Kapcsolódó híreink