Tájékoztatás az Erzsébet-utalványokról
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 20/A. § b) pontja értelmében a települési önkormányzat jegyzője annak a gyermeknek, fiatal felnőttnek, akinek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága a tárgyév augusztus 1‐jén fennáll, a tárgyév augusztus hónapjára tekintettel természetbeni támogatást nyújt fogyasztásra kész étel, ruházat, valamint tanszer vásárlására felhasználható Erzsébet‐utalvány formájában.
A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet 68. § (8) bekezdése alapján Önkormányzatunk az Erzsébet‐utalványok jogosultak részére történő kézbesítését 2016. augusztus hónapban postai úton biztosítja. A Magyar Posta Zrt. 2016. 08. 31 . napjáig kézbesíti az Erzsébet-utalványokat a jogosultak címére.
Tájékoztatjuk, hogy a Magyar Posta Zrt. sikertelen kézbesítés esetén kézbesítési értesítőt hagy a lakcímen, amelyen tájékoztatja a jogosultat az átvétel módjáról, idejéről. A jogosultnak a kézbesítés megkísérlését követő 10. munkanapig van módja a postahelyen a küldeményt átvenni. A határidő eredménytelen elteltét követően az át nem vett küldemények az Önkormányzat részére visszaküldésre kerülnek.
Az Önkormányzat részére visszaküldött Erzsébet-utalványok jogosultjait értesítő levélben tájékoztatjuk a részükre járó utalványok átvételének helyéről és az ügyfélfogadási időről.
Felhívjuk figyelmüket, hogy amennyiben a gyermek(ek) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága 2016. augusztus 1. napján fennállt, azonban Erzsébet-utalványt 2016. augusztus 31. napjáig nem kapnak, azt legkésőbb 2016. szeptember 5. napjáig jelezzék a Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Centrumában, a 25-ös ablaknál.
További információ a 42/524‐589-es telefonszámon kérhető.
Nyíregyháza, 2016. július 4.
Dr. Krizsai Anita s.k.
osztályvezető