Szabó Nyelvi Díj – Idén második alkalommal adtak át a nyelvi díjakat

Idén második alkalommal adott át nyelvi díjakat a Szabó Nyelviskola igazgatója a kiválóan teljesítő diákoknak, eredményes nyelvtanároknak és dolgozóknak. Az idegen nyelvek tanulása évről-évre nagyobb hangsúlyt kap az oktatásban és a mindennapokban, ezért lépett a társadalmi felelősségvállalás területére Szabó Szilvia.

Diploma, meghatározott munkakör, ösztöndíj, hallgatói és oktatói mobilitás, de a közeli jövőben felsőfokú tanulmányok sem lehetnek nyelvtudás nélkül. A díjátadón utalt arra az igazgatónő, hogy az egykori latin után a német, később az orosz, a mai globalizált világban pedig egyértelműen az angol az európai közvetítőnyelv. Ez persze nem kérdőjelezi meg más nyelvek létjogosultságát.

Ezért szükséges, sőt nélkülözhetetlen a sokoldalú nyelvtudás szervezett és hatékony elérése. Felkészült szakemberekre, tanárokra, vizsgáztatókra és az élethosszig tartó tanulásban partner diákokra van szükség.

Szabó Szilvia a Szabó Nyelviskola ügyvezető igazgatója elmondta:

A Szabó Nyelvi Díjat azzal a céllal alapítottuk, hogy támogassa a magyarországi és erdélyi tehetséges nyelvtanulókat, és elkötelezett nyelvtanárokat. A nyelvtudás mindig is életbe vágóan fontos volt a különféle nyelveken beszélők nyelvközösségek számára mind az együttélés, illetve a szomszédság, mind a tanulás, illetve a munkavállalás, mind a gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok, a tudományos és kulturális, valamint diplomáciai kapcsolatok alapvető előfeltételeként.

A pályázatokról kuratórium döntött. Diák, tanár, és idén először vállalati kategóriában adott ki különdíjat a Szabó Nyelviskola.

A Krúdy Gimnázium tizedikes diákja előrehozott osztályozó és érettségi vizsgát, illetve komplex felsőfokú nyelvvizsgát tett angolból. Óvodás korában kezdte a nyelvtanulást, majd a Móra Iskolába járt tagozatos osztályba. Foglalkozik az orvosi angollal, emellett francia nyelvet is tanul.

Sztányi Eszter Laura a Krúdy Gyula Gimnázium tanulója kiemelte:

Igazából az orvosi angol nehéz. Tele van olyan szavakkal, amikről én nem is hallottam eddig, és nem csak a szavakat tanulom, hanem megtudom, hogy milyen egy orvosi vizsgálat, hogyan kell a betegeket megkérdezni akár magyar nyelven is a problémáikról, milyen kérdéseket kell feltennem, így hasznosnak tartom.

A diák kategóriában egy tokaji fiatalember, és a hajdúdorogi Szent Bazil Görögkatolikus Gimnázium diákja nyert még a pályázaton. Díjazott nyelvtanár lett Vass Mihályné, a Krúdy Gimnázium tanára és a szatmárnémeti Kölcsey Gimnázium oktatója mellett egy balkányi pedagógus. Lőrincziné Csonka Tünde a Szabolcs Vezér Általános Iskola tanító és angol szakos tanára, így elsős koruktól foglalkozik diákjaival. A motiváltságra hivatkozik a siker kapcsán, és arra, hogy kisgyerekkortól tudatosan építi diákjai passzív szókincsét.

Lőrincziné Csonka Tünde, a balkányi Szabolcs Vezér Általános Iskola tanító, angol szakos tanára azt mondta szerkesztőségünknek:

Én úgy gondolom, hogy nagyon fontos a játékosság, az interaktív órák, hiszen ők még a játékot látják a nyelvtanulásban. Ha játékokkal, dalocskákkal sikerül őket megnyernünk, a későbbiekben nagyon szívesen tanulják a szavakat, a bonyolultabb nyelvtani részeket is, hiszen felkeltettük az érdeklődésüket, kíváncsiak lesznek rá.

A tanárnő munkája nyomán többen középfokú nyelvvizsgával távoznak az általános iskolából, így alkotnak egy büszke közösséget, akik időt energiát áldoztak arra, hogy használható tudás legyen a felükben. Bartha Tamás Vaján, egy nemzetközi multicégnél dolgozik, ahol szükséges a hibátlan írásbeli és szóbeli kommunikáció. Kifogástalan munkáját különdíjjal jutalmazta a Szabó Nyelviskola.

Kapcsolódó galéria

Szabó Nyelvi Díj