(Fotók: Szarka Lajos)

Pedagógus konferencia – Az oktatásról tanácskoztak

Nov 21, 2025

Többek között a kompetenciamérés fontosságáról és a mesterséges intelligencia oktatásra gyakorolt hatásairól is szó esett a Nemzeti Pedagógus Kar Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei szervezetének szakmai konferenciáján. A Nyíregyházi Bem József Általános Iskolában megtartott rendezvényen az oktatás aktuális helyzetét is áttekintették a résztvevők.

Tankerületi vezetők, iskolaigazgatók, pedagógusok gyűltek össze a Bem tornacsarnokában a Nemzeti Pedagógus Kar Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei szervezetének szakmai konferenciáján. Mint Kulcsár Judit elnök elmondta, több témát is érintettek a tanácskozáson.

Segítség a pedagógusoknak

A témáink tulajdonképpen a Pedagógus Karnak az ez évi választása. A mesterséges intelligencia hogyan szolgálja az iskolában a pedagógusok segítségét. A kompetenciamérés eredményeinek a feldolgozásáról hallunk egy mérésügyi szakértőtől, illetve még a pedagógiai oktatási központ tart előadást a munkájáról és a pedagógiai szakszolgálat pedig a szakértői véleményeknek az értelmezéséről számol be. Ezekkel kívánunk segítséget nyújtani pedagógusainknak”

– ismertette a programot az elnök.

A Vásárosnaményi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium igazgatója kiemelte, a kompetenciamérés nagyon fontos visszajelzés a pedagógusok számára.

Tükör a pedagógusoknak

Az eredmények egy tükröt jelentenek az iskolában folyó pedagógiai munkáról. A visszajelzések különböző szintű elemzéseket, értelmezéseket nyújtanak. A fenntartótól az iskolákban egy összesítő eredményen át egészen a gyerekek teljesítményére vonatkozóan. Azt gondolom, hogy minden iskolának nagyon fontos feladata, hogy ezeket az eredményeket alaposan elemezze, tanulók szintjén megismerje és ezek alapján a tanulók fejlesztési lehetőségeire megoldásokat keressenek. Nagyon fontos, hogy ismerjük azt, mit jelentenek a tartalmi keretek, mivel ezek útmutatásokat adnak a pedagógusok számára. Fontos tudni, hogy mit jelent egy-egy mérés, valamint a képességszintek leírása is fontos ahhoz, hogy a tanulóknak a megfelelő szintű fejlesztést tudjuk nyújtani”

– mondta az igazgatónő.

Bíró Gábor a mesterséges intelligencia oktatásra gyakorolt hatásairól végzett kutatási tapasztalatait osztotta meg a konferencia résztvevőivel.

Negyedik ipari forradalom

Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a negyedik ipari forradalom kezdődött el 2022. november 30-án. Akkor hozták létre, akkor tették közzé a Chat GPT első verzióját. Azt lehet mondani, hogy az oktatásban ez az eddigi legnagyobb innovációs lehetőség. Miután számos kísérletet végeztem és tizenkét előadást tartottam eddig szerte az országban, próbálok minden területen segítséget nyújtani az óvodában, általános iskolában, szakképzésben, gimnáziumban, kollégiumban dolgozóknak, hogy hogyan tudják a pedagógiai rendszerükbe beépíteni ezt az új technológiát. Ennek segítségével hogyan lehet nagyobb teljesítményre sarkallni a tanulókat és nem feltétlenül az a cél, hogy megkönnyítsük a pedagógusoknak a munkáját”

– osztotta meg véleményét a Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium nyugalmazott igazgatója.

Bíró Gábor még hozzátette, kutatások bizonyítják, hogy a mesterséges intelligencia túl fiatal korban alkalmazott használata csökkenti a kreativitást. Kiderült, hogy az agyműködés akár ötven százalékkal is visszaeshet és egy óra múlva már nem emlékszik a diák arra, hogy milyen feladatot oldott meg a mesterséges intelligencia segítségével.

Hájer Zsigmond

Kapcsolódó galéria

Nemzeti Pedagógus Kar konferenciája a Bem iskolában

Előző hír
Jövőt formáló párbeszéd Budapesten – fókuszba kerültek az országos oktatási kihívások
Következő hír
Az oktatás aktuális helyzetét elemezték a városházán

Kapcsolódó híreink