Oktatásfejlesztésbe és infrastrukturális beruházásba kezd a Kossuth Lajos Gimnázium
Az intézmény tantestülete a középiskolai, természettudományos versenyekhez kapcsolódó sikerek miatt 2014-ben úgy döntött: természettudományos tagozat keretében foglalkozik tovább a tehetséges diákokkal. Az iskola oktatási fejlesztéséről is szóló tájékoztatón a tanulók több kísérletet is bemutattak.
További képekért kattintson a fotóra!
Fotó: Szarka Lajos
Bónis Panna diák így mutatta be a kísérletüket:
A hidrogén-peroxid egy nagyon bomlékony anyag és ennek a bomlását figyeltük meg. Magát a folyamatot meggyorsítottuk katalizátorral. Ehhez élesztőt használtunk, ugyanis ebben egy kataláz enzim nevű anyag van, ami ezt az egészet elősegíti és hogy látványosabb legyen a kísérletünk még mosogatószert tettünk hozzá, illetve egy kis ételszínezéket.
Az így létrejött nagy és színes habban oxigén gáz keletkezett. Azt parázsló gyújtópálcával mutatták ki a diákok. Az ilyen jellegű kísérleteket – a tervek szerint – szeptembertől egy digitális öko-laboratóriumban próbálhatják ki a természettudományos képzésben részt vevő diákok. Az intézmény 'B' épülete lesz a központi helyszín, hiszen a főépület műemlékvédelem alatt áll. A látványtervek is mutatják: egy biológia-kémia és egy fizikai-földrajz oktatásra alkalmas termet is kialakítanak, előkészítővel, szertárral együtt.
További képekért kattintson a fotóra!
Fotó: Szarka Lajos
Tar Jánosné igazgató kiemelte:
Ez a fejlesztés nagyon fontos számunkra, hiszen van egy természettudományos tagozatos osztályunk, amelynek keretében fizikát, kémiát, biológiát és földrajzot tanulhatnak a diákjaink emelt óraszámban és az innováció keretében, a komplex természettudományok jegyében próbáltunk elmozdulni, ami azt jelenti, hogy az oktatásban nagy teret kell, hogy kapjon a kísérletezés, a kutatás, a különböző gyakorlatok elvégzése. Ehhez pedig technikai feltételekre is szüksége van. Ezért kívánjuk megvalósítani ezt az öko-labor beruházást egy külön szinten, a 'B' épületben.
A beruházás több mint 40 millió forintba kerül majd. Önerőből, illetve több párhuzamosan futó pályázati forrásból valósul meg a fejlesztés. Új oktatási módszereket is alkalmaznak majd az iskolában. Többek között digitális módszertani fejlesztésben vesznek részt a tanárok: a már megismert geomatek és geomatek-természettudomány területek mellett magasabb szintre lépnek és országos hálózatba kapcsolják a létrejövő tananyagtartalmakat, így más gimnáziumokkal is összekapcsolódik az intézmény.
Dér Vivien