Nyírtávhő – A fogyasztók többsége pénzt kap vissza
[video]
Megkezdte a 2014. évi elszámolások elkészítését a Nyírtávhő Kft. Nyíregyházán mintegy 15 ezer fogyasztó vesz igénybe távhőszolgáltatást, és kevesebb mint 10 százalékuknál nincs költségmegosztó. Az ügyfelek többsége fogyasztásarányos elszámolást kap a távhőszolgáltatásról.
MÁR NEM KELL VÁRNI A LEOLVASÓT
A Nyírtávhő az év során a számlázásnál az előző évi fogyasztást veszi alapul, hacsak a lakástulajdonosok ezt másképp nem kérik. A fogyasztók 10–20 százaléka alacsonyabb vagy éppen magasabb havi díj megállapítását kérik a szolgáltatótól, hogy ne legyen nagy a különbözet az éves elszámolásnál. A mért távhő leolvasásához 2014 második félévétől már nem kell bemenni a lakásokba, a távleolvasás rádióhullámon keresztül működik. A Nyírtávhő folyamatosan készíti az elszámolásokat. Ez két ütemben történik. A távhőszolgáltatást igénybe vevők először kapnak fogyasztásukról egy részletes kimutatást, amellyel kapcsolatban 8 nap áll rendelkezésükre, hogy jelezzék az észrevételüket. 8–10 nap leteltével a Nyírtávhő elkészíti a számlát, amely tartalmazza, hogy a fogyasztónak tartozása vagy túlfizetése van.
A TÖBBSÉG PÉNZT KAP VISSZA
A szolgáltató adatai azt mutatják, a nyíregyházi fogyasztók csupán egyharmadának kell pénzt befizetnie, kétharmaduk visszatérítést kap.
Baji László, a Nyírtávhő Kft. osztályvezetője elmondta: – A pénzösszeg befizetését, illetve visszautalását törvény szabályozza. Akinek a fogyasztása alapján a távhőszolgáltató tartozást állapít meg, a hónap végéig kell a pénzösszeget befizetnie, míg akinek túlfizetése van, annak pedig 8 napon belül juttatják vissza a pénzt. Annak, aki év közben folyószámláról utal, a szolgáltató a pénzösszeget átutalja, valamint aki csekken fizet, annak postai úton kézbesítik.
F. A.