Nyereséggel zárt és tovább bővít a LEGO Nyíregyházán - Globális növekedésben a csoport

Nyereséggel zárt és tovább bővít a LEGO Nyíregyházán - Globális növekedésben a csoport
Nyereséggel zárt és tovább bővít a LEGO Nyíregyházán

Több mint 33,5 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 536 millió forintos adózott eredményt ért el a 2018-as gazdasági évben a nyíregyházi LEGO Manufacturing Kft. – közölte a társaság. Mint köztudott:  2014-ben adták át az új nyíregyházi LEGO gyárat, amely azóta folyamatosan bővíti termelését és növeli kapacitását, annak érdekében, hogy a legjobb minőségű játékokkal lássa el a gyerekeket szerte a világon.

 

A magyarországi, nyírségi gyártóbázis tavalyi év tekintetében kimutatott csökkenő nettó nyeresége és árbevétele elsősorban egy vállalatcsoporton belüli számviteli tranzakció eredménye, ami még 2017-ben növelte meg jelentősen a cég nyereségét és árbevételét.

Globális növekedésben a csoport

A LEGO Csoport globálisan növekedéssel zárta a tavalyi évet, az értékesítés 3 százalékkal, míg az árbevétel és az adózott nyereség 4 százalékkal nőtt. A dán építőjáték-gyártó vállalat idén februári közlése szerint a tavalyi adózás utáni eredménye az egy évvel korábbi 7,8 milliárd koronáról 8,1 milliárd koronára emelkedett (1 dán korona = 43,48 forint).  Beszámolójuk szerint a tavalyi értékesítési árbevétele 36,4 milliárd koronára nőtt a 2017-es 35 milliárd koronáról. A társaság 2018-ban „magas kétszámjegyű” forgalomnövekedést ért el Kínában és „alacsony egyszámjegyűt” az Egyesült Államokban, valamint Nyugat-Európában.

Új gyártócsarnokok és technológiák

A csoport globális teljesítményével összhangban a nyíregyházi gyárban jelenleg is folyik a termelés bővítése – új gyártócsarnokok, egy új automata magasraktár és más kiszolgálóegységek épülnek, illetve kerülnek beüzemelésre –, valamint 2020 során új gyártási technológiákat terveznek bevezetni.  Az 1932 óta működő dán óriáscég Magyarországon a nyilvános cégadatok szerint tavaly átlagosan 1915 saját munkavállalót foglalkoztatott a nyíregyházi gyárában.

A Millward Brown kutatócég 2019-es felmérése szerint a LEGO márka Magyarország legnépszerűbb játékmárkája, stabilan az elsõ helyen áll a gyerekek születésnapi kívánságlistáján.

 

(MTI)