Népszerűsítik a magyar almát

– Az idei termés elmarad a tavalyitól, a számításaink szerint 70 százalékos terméskiesés volt – mondja a tiszaberceli Görömbei Vilmos. Az Arany Parmen Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, a tavaszi fagyok, majd a nyári hőhullámok miatt a legtöbb almát termelő megyében fele annyi gyümölcs sem volt a fákon, mint egy évvel korábban. Hozzáfűzte, az alma betakarítása a végéhez közeledik. A legtöbb helyen már csak a léalma összeszedése maradt hátra. A piacokon nincs hiány az értékes gyümölcsből, és annak ellenére sem emelkedett az ára, hogy jóval kevesebb termett belőle. Ezt az anomáliát az okozza, hogy a kistermelők, akik nem tudják tárolni, hűtőházban elhelyezni a termést, igyekeznek minél gyorsabban, akár nyomott áron is megszabadulni az almájuktól. – A léalma ára jelentősen magasabb, mint a tavalyi évben, az étkezési almára nem látok olyan nagy keresletet, amilyenre számoltunk. Hiába kevés van belőle, most nehezen indul az értékesítése. 85 és 120 forint körül adjuk fajtától függően a gyümölcsöt – tette hozzá Görömbei Vilmos.

Az agrártárca adatai szerint is jóval kevesebb alma termett az országban, mint tavaly. A múlt esztendei 900 ezer tonna helyett csupán 500 ezer tonnával kalkulálnak. Annak érdekében, hogy az alma értékesítése gördülékenyebb legyen, népszerűsítő kampányt indít a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága. Ezt szerdán, Budapesten jelentették be. Az idénytermékek közül elsőként a jó minőségű, vitaminban és ásványi anyagokban gazdag magyar almát fogják ajánlani a vásárlóknak. Az alma mellett idén a magyar baromfitermékeket, borokat és végül a halakat fogják népszerűsíteni. Takács Ferenc, az Alma Terméktanács újfehértói elnöke a Nyíregyházi Napló megkeresésére elmondta, az almatermesztők minden ilyen fogyasztást népszerűsítő kampányt támogatnak. Nevetve tette hozzá a régi versikét; mindennap egy alma, az orvost is távol tartja.

Z. Pintye Zsolt