Mit vegyünk? Mit együnk?

Kártyákból húzott kérdések és tudatos próbabevásárlás segítette a fogyasztókat abban, hogy egy következő döntés előtt milyen termékeket tegyenek a bevásárlókosarukba annak érdekében, hogy az ökológiai lábnyomuk ne legyen túl nagy. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ennek érdekében országjáró kamionnal segíti a fogyasztókat abban, hogyan legyenek tudatos felhasználók.

 

Játékos feladatok a tudatosság érdekében

 

A kampány során érdekes feladatok várják az érdeklődőket, amelyek mind a fogyasztással és a fogyasztói magatartással összefüggő és azokból adódó problémákra hívják fel a figyelmet. Az installációk rávilágítanak a környezetvédelem jelentőségére, mini modelleken keresztül mutatják be egy áru útját a termőföldtől a konyhapultig, majd a szeméttelepig. A projekt nem csupán a felnőttek szokásain próbál meg változtatni, hanem a gyerekeket is a környezettudatosságra neveli.

 

Felmérés után kampány

 

Dr. Lúc Adrienn, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szakmai tanácsadója azt mondta a Nyíregyházi Televízió Híradójának, a fogyasztás során keletkezett környezeti károkat és azok negatív hatásait próbálják meg csökkenteni. Ennek érdekében megpróbálják a fogyasztókat és a vásárlókat olyan információkkal ellátni, amelyek segítségével a vásárlásaik során környezettudatosabb döntéseket tudnak hozni.

További képekért kattintson a fotóra!

Az NFH végzett egy reprezentatív felmérést, amelyből kiderült, a vásárlók számára a három legfontosabb tényező az ár, az ár-érték és az, hogy a termék legyen egészséges. A szakembereket meglepte, hogy a kérdőívekből az is kiderült, hogy a megkérdezettek három és fél százaléka tartotta fontosnak csak, hogy a termék környezetbarát is legyen. Ennek érdekében hozták létre a kampányt, hogy ez ellen tegyenek.

 

39 településen segítenek

 

A szemléletformáló kampány segíti a fogyasztókat abban, hogy környezeti szempontból kedvező döntéseket hozzanak mindennapjaik során. Rávilágítanak a csomagolások környezetszennyező hatására, a PET palackok felesleges mennyiségére, illetve a hazai termékek jelentőségére. A kamion 39 településen október végéig várja azokat, akik tudatosan szeretnék élni életüket. A helyszíneken szakértők állnak a vásárlók rendelkezésére, hogy tanácsokat adjanak és tudásukkal segítsék döntésüket.

Mikita Eszter

(Fotó: Trifonov Éva)