Marketing Főváros lett Nyíregyháza – 19 díjat nyert a város, ezzel 2020 fődíjasa lett

Marketing Főváros lett Nyíregyháza – 19 díjat nyert a város, ezzel 2020 fődíjasa lett
Fotó: Trifonov Éva

Nyíregyháza kapta a Marketing Fővárosa 2020 címet. Ezt a fődíjat azért kapta a város, mert összesen 19 Városmarketing Gyémánt Díjat nyert. A zsűri a pályamunkákat többek között a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás és a hatékonyság szempontjából értékelte. Nyíregyháza 25 nevezésből 19 elismerést kapott, országos szinten öt kategóriában 83 városmarketing gyémántot adtak át szeptember 17-én, Budapesten.

Sorakoznak a díjak a Városházán, a Városmarketing Gyémánt Díj átadójáról számos elismeréssel tért haza Nyíregyháza. A megyeszékhely a 25 nevezéséből 19 elismerésben részesült, tehát a legtöbb Városmarketing Díjat nyerte el, ezért városunk az idei év fődíjasa is lett, megkapta a Marketing Fővárosa 2020 címet. A zsűri a pályamunkákat több szempont alapján értékelte, ilyen volt a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, valamint a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság is.

Komoly szakmai munka

„Ezek mögött nagyon színvonalas munka van, komoly eredmények és értékek, amiket elértünk. Egyrészt minősíti a Város-Kép Nonprofit Kft. szakembereinek a színvonalas munkáját, de értékeli azokat is, akik a tartalmat létrehozták a marketingprodukciók mögött, amikről készültek ezek az anyagok. Nyíregyháza mind az öt kategóriában nyert, összesen 19 díjat a kiosztott 83-ból. Ez is bizonyítja, hogy a munka nemcsak minden területet lefed, hanem magas színvonalú is. Még mindig tapasztaljuk, hogy Nyíregyházával kapcsolatban esetenként még némi, a valóságot már végképp nem fedő sztereotípiák élnek. Ennek a legjobb módja, ha elmondjuk a tényeket, hogy itt milyen értékeket hoztunk létre és milyen gazdag, színes tevékenység folyik minden területen” – közölte dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.

Nyíregyházán évek óta egy koncepcionális, több szakaszból álló felújítási program megvalósítása zajlik. Fontos területekre, valós igényekre szabják a fejlesztéseket, a közlekedéstől kezdve a gazdaságon, a kultúrán át a turizmusig és a szociális területekig. A nyíregyházi díjakat Zagyva Gyula, a Város-Kép Nonprofit Kft. ügyvezetője vette át szeptember 17-én, Budapesten. Az elismerést Piskóti István, a program vezetője, a zsűri elnök, Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke és dr. Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke adta át.

Nyíregyházi díjak

A megyeszékhely mind az öt kategóriában szép számmal nyert el díjakat.

Rendezvény-esemény kategória:

1. Adventi forgatag Nyíregyházán

2. Gasztronómiai fesztiválok Nyíregyházán

3. Helló Nyíregyháza! rendezvény

4. Hübner Strandröplabda Fesztivál

5. Kerékpárutakhoz kapcsolódó eseménysorozatok

6. Városnap és Szelektív Szombat

Belső kommunikációs megoldások és tartalom:

1. hellonyiregyhaza.hu weboldal

2. Nyíregyháza MJV és nyiregyhaza.hu Instagram-oldalak

3. Nyíregyháza MJV Facebook-oldal

4. Nyíregyházi Napló

Külső kommunikációs megoldások és tartalom:

1. Nyíregyháza Let’s dance kisfilm

2. Nyíregyháza városfilm 2019

3. Nyíregyházi Állatpark Facebook-oldal

Márka- és identitásépítés, értékesítéstámogató marketingstratégia és program:

1. Bánkirobot Team (Az NYSZC Bánki Donát Műszaki Középiskolája tehetséggondozó

csapata)

2. Nyíregyházi Állatpark

3. Nyíregyházi Cantemus Kóruscsalád

Városfejlesztési projektek marketingprogramjai, kampányai:

1. Zöld város kialakítása Nyíregyháza területén

2. CityWalk projekt

3. Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum helyi termék- és szolgáltatásfejlesztési stratégia

A megye is kiemelkedően teljesített

Vásárosnamény is gazdagodott három Városmarketing Díjjal, többek között elsőként kapta meg az úgynevezett Kisvárosi első különdíjat.

„Vásárosnaményban nemcsak beszélünk, hanem teszünk is azért, hogy megismerkedjenek velünk, mert aki ott él egy rendszerben, részt vesz a programjainkon, például a Zoárd-napi kerékpáros versenyen, ott van a V4 kerékpárversenyen vagy csak egy amatőr kerékpárversenyen, sokszor észre sem veszi, hogy milyen értékekkel bír a település. Amikor egy digitális brosúrát összerakunk, amelyben több minden szerepel, akkor egy összefoglalót kapunk arról, hogy mit is végzünk az év során” – mesélte Filep Sándor, a település polgármestere.

Marketingaktív Megye

A két város összesen 22 díjának köszönhetően Szabolcs-Szatmár-Bereg megye másodszor lett Marketingaktív Megye. Baracsi Endre, a megyei közgyűlés alelnöke beszédében kiemelte, fontos lenne, hogy a városok tanuljanak ezekből a jó gyakorlatokból és mutassanak példát a többi megyebeli település számára.

„Ez mind-mind azt jelzi felénk, hogy valóban a megyebeli városok folytatnak olyan tevékenységet, valósítanak meg olyan programokat, amelyek szakmai szempontból is kiérdemlik azokat az elismeréseket, amely alapján például Nyíregyháza most 19 gyémánt díjat hozhatott el, Vásárosnamény pedig hármat. Ez adta az alapját annak, hogy Szabolcs-Szatmár-Bereg megye ismét marketingaktív megye lehessen” – tette hozzá a sajtótájékoztatón Baracsi Endre, a megyei közgyűlés alelnöke.

Kapcsolódó galéria

Marketing Főváros Nyíregyháza