Közlekedésfejlesztés városszerte
A múlt heti Magyar Közlönyben megjelent kormánydöntés zöld utat adott egy olyan, másfél milliárd forint értékű fejlesztési csomagnak, melynek három eleme jelentős könnyítés lesz az autóval és kerékpárral közlekedők számára egyaránt. A fejlesztések mögött komoly előkészítő munka van. A koncepciót tavaly több ízben tárgyalta a közgyűlés, sőt a megvalósuláshoz szükséges anyagi forrásra is pályázni kellett. A hónapokig tartó eljárások, jogi határidők, közbeszerzési eljárás, szerződéskötés, mind az előkészítés része, ezek nélkül ugyanis nem indulhat meg a kivitelezés.
Kígyó utca
Az Orosi úton megépült új csomópontok és a Víztorony mellett megvalósult, régóta áhított körforgalom is mutatja, hogy már korábban elkezdődött az a közlekedésfejlesztési folyamat, amelyet a város tudatosan indított. A hamarosan induló fejlesztések is a koncepció részei. Felújítják a Kígyó utcát, amelynek a Debreceni úti végénél egy úgynevezett „T” csatlakozással enyhítik a torlódást, megoldva ezzel a régóta meglévő forgalmi gondokat.
Összekötni a kerékpárutakat
A közlekedési csomópontok fejlesztése mellett cél továbbá a közlekedési hálózatban már meglévő kerékpárutak összekötése és továbbépítése is.
– Szintén régóta elfogadott stratégiánk, hogy kössük össze hálózatba a meglévő kerékpárutakat, s lehetőség szerint építsünk is. Ez mindkettőt magába foglalja. A Kígyó utcai új kereszteződéstől a Debreceni úton, valamint balra kanyarodva végig a Tünde utcán vezet majd új kerékpárút. A Kállói úti csatlakozásnál pedig mindkét irányt lehet választani, hiszen megépül a város végéig, a Csárda utcáig (Borbányáig), valamint a másik irányba, egészen a körútig, így összekapcsolódik a belvárosi, Szent István utcai szakasszal – vázolta dr. Kovács Ferenc polgármester.
Törzs utca – új körforgalom
A beruházássorozat harmadik elemeként a Törzs utca azon szakasza is kerékpárúttal bővül, amely összeköti a 41-es utat a Semmelweis utcával. Egyébként a Pazonyi úttól idáig vezető szakasz már elkészült, azt sokan használják is. Mindezekkel összesen újabb 8,7 kilométeres szakasszal gazdagodik a város. A városrészben mindemellett a Törzs utca–Semmelweis utca kereszteződésében egy új körforgalmat is kialakítanak, amelyet a megnövekedett forgalom indokol. Ezt úgy oldják majd fel, hogy a Törzs utca végén, a 41-es útra fordulva, a belváros irányába meghosszabbodik a jobbra kanyarodó sáv, ami enyhítheti majd a zsúfoltságot. Ugyanakkor a Törzs utca másik végén egy külön jobbra kanyarodó sáv könnyíti majd meg a közlekedést azok számára, akik a 4-es számú főútra kanyarodva, Záhony felé igyekeznek.
Piszár Tünde
(Fotó: archív)