Komplexen újítják fel a Tiszavasvári úti felüljárót

A Magyar Közút jelzése szerint addig is biztonságos a közlekedés. (Megjelent a Nyíregyházi Napló szeptember 21-ei számában.)


Rendre érkeznek a kérdések a Tiszavasvári úti felüljáró kapcsán szerkesztőségünkbe. Mikor újítják fel? Meddig lesz sávszűkítés? Egyáltalán: miért volt erre szükség? A témában megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, melynek Kommunikációs Osztálya készséggel válaszolt felvetéseinkre. Tudvalévő ugyanis, hogy ez a szakasz, a 36-os főút részeként nem önkormányzati kezelésben van.

Tájékoztatásuk szerint a 36-os számú főút Nyíregyháza–Záhony vasútvonal feletti híd legutóbbi, a jogszabályi előírások szerint még 2017-ben elrendelt fő- és célvizsgálata alapján készült részletes szakértői dokumentáció szerint a műtárgy teljes körű felújításra szorul. A munkálatok elkezdéséig forgalomkorlátozásra van szükség, azonban a forgalom 2x2 szűkített sávon továbbra is haladhat. A szakemberek a korlátozás tervezésekor figyelembe vették a helyi adottságokat, a közlekedők érdekeit és a forgalomnagyságot.

Használható szélesség

A hídszerkezet felújításáig a belső forgalmi sávok szélessége 3,5 méterről 2,75 méterre, míg a külső forgalmi sávok szélessége 3,5 méterről 3 méterre változik. A keskenyebb forgalmi sávok alkalmazása Nyugat-Európában bevett és Magyarországon sem ismeretlen gyakorlat, az ország egyik legforgalmasabb főútján, a 11-es főút szentendrei átkelési szakaszán vagy például az M0 déli szektorának felújítása mellett is ilyen széles sávokon haladhatnak a közlekedők. A tartószerkezet belső részei megfelelő állapotban vannak, így a bevezetett korlátozásokkal együtt a híd biztonságosan használható.

Teljes körűen, talán 2019-re

Amennyiben a beruházás forrásai is biztosítottá válnak a központi költségvetési vagy európai uniós forrásokból, úgy a felújítási munka is elkezdődhet. A felújítás során teljesen megújul a szerkezet, a pályalemez, a burkolat és a szigetelés. A csatlakozó útszakaszok távlati terveivel összhangban szélesítés is szükséges azért, hogy a gyalogosok és kerékpárosok is biztonságosan használhassák majd a hidat. A projekt előkészítése kapcsán a tervezési versenyeztetési dokumentáció összeállítása folyamatban van. Ezt követően a végleges és átfogó kiviteli terv elkészítése, az építési engedély megszerzése 2019 tavaszára várható, aztán indulhat el a kivitelező kiválasztását célzó közbeszerzési eljárás, a tényleges munkák optimális esetben így jövő nyár előtt indulhatnak el és 2019 őszén fejeződhetnek be.

Folyamatosan figyelik

A komplex felújítási munkák elvégzéséig a közlekedők türelmét és megértését kérjük, társaságunk azon dolgozik, hogy a szükséges beruházást a lehető leghamarabb elvégezhessük, addig is a szakembereink kiemelt figyelemmel kísérik annak állapotát, melyről naprakész információkkal rendelkezünk, így a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat haladéktalanul elvégezzük a felüljárón a felújítási munkák megkezdéséig, hogy a közlekedők a felüljárót 2x2 sávon, biztonságosan használhassák.

– írta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs Osztálya.

Az önkormányzat pedig mindent megtesz azért, hogy a felüljáró mindkét oldalán gördülékenyebb lehessen a forgalom. Ennek egyik része már megvalósult, tavaly év vége óta gyorsabb és biztonságosabb lett a forgalom a Mező–Bethlen utcai kereszteződésben az átépítéssel. A kertvárosi oldalon is átalakítják várhatóan szintén jövőre a csomópontot, a biztonsági szempontokat alapvetően figyelembe véve.

 

Borítókép: Kohut Árpád

(A Mező utcai csomópont áteresztőképessége nőtt a felújítás következtében.)