Kalóriamentes-e a cukormentes üdítő – Itt a válasz!

Okt 3, 2017
Egy friss, országos kutatás szerint kifejezetten fontos a magyar vásárlók számára, hogy mindennapi élelmiszereink mennyi cukrot tartalmaznak, és az is, hogy odafigyeljenek arra, mennyi cukrot fogyasztanak egyáltalán.

Cukorbevitelük kordában tartására sokan a cukormentes termékeket hívják segítségül, ám azzal viszonylag kevesen vannak még tisztában, hogy például az üdítők esetében a cukormentes italok egyúttal kalóriamentesek is.

A Coca-Cola Magyarország megbízásából készült kutatás szerint a hazai vásárlók nem biztosak abban, hogy egy cukormentes üdítő vajon kalóriamentes is egyben, annak ellenére, hogy fontos a cukortartalom.

A válaszadók háromnegyedét befolyásolja vásárláskor, hogy a megvenni kívánt élelmiszernek mik az összetevői. Fontos az adott termék cukortartalma, de sokan figyelembe veszik a színezék- ás szénhidráttartalmat is.

 

 

A cukortartalomnál is fontosabb azonban az, hogy odafigyeljenek a fogyasztók a cukorbevitelükre. Azok, akik erre odafigyelnek, több stratégiát alkalmaznak a cukorbevitel kordában tartására.

A legtöbben az elfogyasztott ételek cukortartalmára figyelnek, de sokan választják a cukormentes termékeket is. A válaszadók tíz százaléka nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem fogyaszt cukrot.

 


Nem mindenben vagyunk olyan biztosak a cukortartalom és kalóriatartalom terén

 

Az egyik legérdekesebb eredménye a kutatásnak, hogy bár a fogyasztók jelentős része jól tudja, hogy minél több cukrot tartalmaz egy adott élelmiszer annál nagyobb a kalóriatartalma, az üdítők esetében bizonytalanok. Azt ugyanis, hogy az üdítőitalok esetében a kalóriamentesség egyben cukormentességet is jelent-e, vagy fordítva, azaz a cukormentesség egyenlő-e az energiamentességgel, viszonylag kevesen tudják.

 

 

(Forrás: hirado.hu)

Előző hír
Díjátadóval startolt el a honismereti mozgalom legnagyobb találkozója Nyíregyházán
Következő hír
Csomóponti aszfaltozás a levegőből

Kapcsolódó híreink