Iserlohni élménybeszámoló

Út a testvérvárosba

Az utazás repülővel történt, amit nagyon élveztünk. Dortmundba a reggeli órákban érkeztünk, ahol kedvesen fogadtak bennünket. Hétfőn Iserlohnt tekintettük meg Herr Kiss és Herr Herlinghaus társaságában. Megismerkedtünk Iserlohn természeti szépségeivel, majd a Danzturmban étkeztünk. Délután egy belvárosi sétát tettünk Herr Kiss vezetésével, majd a Pavic étteremben vacsoráztunk. Itt találkozhattunk Frau Kürti családjával, akik már több éve élnek és dolgoznak testvérvárosunkban. Kedden Dortmundban tettünk városnézést Herr Müller-Asshauerrel. Az egész napot Dortmundban töltöttük, megtekintettük az „U” kulturális központot és Dortmund belvárosát. Megkóstoltuk a Bratwurstot is. Délután megtekintettük a Museumsdorfot Iserlohnban, este pedig a Kipos görög étteremben vacsoráztunk Herr Herlinghaussal és Frau Gorkival. Itt sok mindenről esett szó: a nemzetközi kapcsolatokról, a továbbtanulási lehetőségekről, a jövőnk tervezéséről. Szerdán Kölnbe utaztunk Frau Jordannal, aki testvérgimnáziumunk, az iserlohni Gymnasium an der Stenner tanárnője és a magyarországi kapcsolat koordinátora. Felmentünk a világhírű dóm tetejére, ahol gyönyörű panoráma tárult elénk. Nagy élményt jelentett a csokoládémúzeum, ahol kis kóstolóban is részünk volt. A híres sétálóutca forgataga is elbűvölt bennünket, itt szereztük be ajándékainkat. Késő este értünk szállásunkra, fáradtan, de boldogan, sok élménnyel gazdagodva. A csütörtök reggel mozgalmasan indult, reggel 6 órakor reggeliztünk, majd a reptérre utaztunk, ahonnan fél 9-kor indult a Dortmund–Budapest járat. Sikeresen Nyíregyházára értünk, és egy életre szóló eseményként tekintünk rá vissza.

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani az Iserlohn-Nyíregyháza Bizottságnak az út megszervezéséért, a nagyszerű, gazdag programokért és a felejthetetlen élményekért.