Irkák, firkák, matériák – Farkas T. Éva kiállítása a könyvtárban
Irkák, firkák, matériák címmel látható május 25-ig a kiállítás, mely technikailag és téma szerint is három részre osztható, jól elkülöníthető módon.
A harmadik csoportot milk paintingnek nevezik. Lefordítva tejfestés. Én ezt láttam valamikor és kipróbáltam. Egy nagy tálba kitöltjük a tejet, melybe ételfestéket használok színezéknek.
Egy esetleg két szín kerül cseppekben a tejbe, és abba merítik az akvarell papírt. Így lesz szárazon egy érdekes színátmenetes mintázat az alap. Ezek a tej-képek nagyrészt egy izlandi utazás élményeként születtek. A repesztéses képek pedig Egyiptomot jelentik Farkas T. Éva számára. Hogy aztán ki mit lát bele, az egy másik kérdés.
Nemcsak a képzőművészet, általában a művészetek érdekelték az alkotót. Kedvence van Gogh, Toulouse Lautrec, a szecessziós Mucha, vagy Klimt.
Nem lehet szó nélkül hagyni, hogy Éva, Farkas Tibor, a nyíregyházi zenei élet nagy lovagjának özvegye.
Igazából aktívan otthon vászonra akkor kezdtem festeni, amikor ő meghalt. Nem tudnám megfogalmazni azt, hogy miért és hogyan, egyszerűen csak rámjött. Abban a rettenetes időszakban – 3 év komoly küzdelem után – valahogy nekem borzasztó nagy segítség volt.
Újabb kiállítások terve is körvonalazódik. Egy álom Szenegálról, tehát jöhet majd Afrika, aztán nagy felületen megjeleníteni a vakolásos módszert, illetve már a kezdetekkor megjelent a 20-as évek divatja, és ennek kapcsán születtek és készülnek majd tollas kalapos női fejek, vászonra.
Matyasovszki Edit