Így ér el az M34-es az ukrán határig

Eszerint a közel 40 kilométeres gyorsforgalmi utat úgy tervezik meg, hogy késõbb autópályává fejleszthetõ legyen. A beruházó NIF Zrt. közzétette az M34-es gyorsforgalmi út tervezõi közbeszerzésének eredményét: a munkákat az UNITEF-83 Zrt., a RODEN Kft. és a TURA-Terv Kft. végezheti el. A nyertesek feladata a Vásárosnamény és Záhony közötti szakaszon az engedélyezési terv elkészítése, a jogerõs építési engedélyek beszerzése, valamint a kiviteli terv elkészítése.

 

Az M3-as és nyúlványai



Hogyan illeszkedik az M34-es az M3-as koncepciójába? A projekt az M3-as autópályáról az ukrán határ záhonyi elérhetõségét biztosítja majd. Az M3-as eddig Vásárosnaményig készült el. Innen egyrészt az északi irányban megépülõ M34-essel érhetjük majd el Kárpátalját, másrészt a keleti irányban folytatódó M3-assal, aminek végpontja az újonnan megépülõ Beregdaróc-Beregdáda határátkelõ lesz (utóbbi északi irányban 5 kilométerre jön létre a Beregszászra vezetõ beregsurányi határátkelõtõl).

 

Kiegészítõ szakaszok jönnek létre

 

Az M3-as további kiegészítõ szakaszai így jönnek létre: az autópálya a román határt a Debrecen irányában kivitelezett  M35-össel  és  az M4-essel, a szlovák határt a még meghosszabbítandó  M30-assal fogja elérni.

 

Nyomvonal kormányrendelettel



Az M34-es mintegy 39,3 kilométer gyorsforgalmi útként jön létre, a 41-es út és az M3-as csomópontjától indul, és a 4-es fõút záhonyi csomópontjáig épül meg. A projektben kétszer két forgalmi sávos, fizikai (szalagkorlát és/vagy vasbeton elem) elválasztással rendelkezõ gyorsforgalmi szakaszt építenek 6 külön szintû és 1 szintbeni csomóponttal. Emellett megépül egy komplex és egy egyszerû, az út két oldalán elhelyezett pihenõhely, valamint egy mérnökségi telep. A hirdetménybõl kiderül, a tervezésnél figyelembe kell venni, hogy az autóút hosszabb távon autópályává fejlesztendõ. A nyertesek feladata a nyomvonal kormányrendelettel való megállapításához szükséges dokumentáció elkészítése is.

(magyarepitok.hu)