Hétfő késő este újraindult a közlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között
Helyreállított pályaszakasz Téglásnál

Május 15-én, hétfőn este egy vágányon újraindul a vasúti közlekedés a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonal Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakaszán, ahol 7-én egy kisiklott tehervonat jelentősen megrongálta a pályát. A ma 21 óra után közlekedő vonatok már teljes viszonylaton közlekednek, már nem kell pótlóbuszra átszállni. A teljes helyreállításig - várhatóan június első feléig - napi két kora reggeli és két délutáni vonat nem közlekedik a Debrecen és Nyíregyháza közötti szakaszon. A többi vonat esetében 5-10 perces késések előfordulhatnak.
 

Forgalmi rend május 16-tól:

Hajdúhadház és Újfehértó között egy vágányon közlekedhetnek a vonatok, a baleset miatti pótlóbuszos közlekedés megszűnik a Debrecen-Nyíregyháza közötti szakaszon. Azonban 5-10 perces késések előfordulhatnak. A Volánbusz párhuzamos járatain május 16-tól már nem fogadják el a vasúti jegyeket, és bérleteket.

  • Püspökladányból 4:48-kor Nyíregyházára (6120), valamint a Debrecenből 15:03-kor Záhonyba induló személyvonat (6276) Debrecen és Nyíregyháza között nem közlekedik.
  • Záhonyból 5:24-kor Debrecenbe (6239), valamint a Záhonyból 13:03-kor Püspökladányba induló személyvonat (6235) Nyíregyháza és Debrecen között nem közlekedik.

(Pályakarbantartás miatt egyes hajnali, esti és éjszakai vonatok helyett Nyíregyháza és Tokaj/Szerencs között május 18-ig pótlóbuszok szállítják az utasokat.)

Május 7-én vasárnap délelőtt Hajdúhadház és Újfehértó között, Téglásnál egy magánvasút 3800 tonnás vasérccel rakott tehervonatának 35 kocsija közül 9 kisiklott. A vasúti kocsikból kiborult, továbbá a mentés során kiemelt vasérc mennyiségét 500 tonnára becsülik. A műszaki mentés napokig tartott egy nagyteljesítményű, 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daruval.

Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával csütörtökre végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágányszakasz helyreállítása. A síneket a hétvégén 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én 21 órától egy vágányon megindulhat a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között.

A munkálatok jelentősebb része azonban még hátra van. Most kezdődik meg a másik pályán a várhatóan több héten át tartó munkálat: összességében mintegy 3600 méter sínt és 4 és fél ezer darab vasbetonaljat kell kicserélni. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem a vasúti alépítményt is helyre kell állítani, melyhez már több mint 330 betonaljat valamint 400 méter sínt a helyszínre szállítottak. Az előzetes becslések alapján a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége meghaladja az 1 milliárd forintot.

Forrás: Mávinform