Helyi Érték Fődíj a televíziós hírműsorok versenyében
Újra a Nyíregyházi Televízióé az első helyezés a Helyi Érték Díjak hírműsor versenyében – írtuk korábban. A 92 helyi televíziót tömörítő Helyi Televíziók Országos Egyesülete idén ugyan a pandémia miatt nem hirdette meg pályázatát tagjai körében, de a tavalyi elismeréseket most osztották ki az őszi közgyűlés alkalmából. A Város-Kép Nonprofit Kft. ügyvezetője, Zagyva Gyula múlt csütörtökön vette át a szerkesztőség nevében az újabb elismerést, Tatán.
Az elmúlt években többször is kapott az idén 36 éves NYTV Helyi Érték Díjat, amely a több mint 90 tagtelevíziót tömörítő Helyi Televíziók Országos Egyesületének szakmai elismerése. A hírműsorok versenyében a legjobb háromnak ítélt pályázatot díjazzák, s a képzeletbeli dobogón rendszeresen szerepel a Nyíregyházi Televízió Híradója. Sőt, 2019-ben sikerült elhozni a fődíjat, egy esztendővel később ugyancsak nekünk ítélték a legjobbnak járó elismerést. A koronavírus-világjárvány azonban megakadályozta a szokott nívós rendezvény keretében történő átadást, így erre most, az egyesület őszi közgyűlésén kerítettek sort. Lovass Tibor elnök gratulált Zagyva Gyula ügyvezetőnek, elismerve az elmúlt évtizedekben a szerkesztőségben folyó műhelymunkát.
Rutinnal és professzionálisan
A tavalyelőtti, győztes Híradó zsűri általi méltatása így hangzott: „A műfaj minden elemét tökéletes formában tárja a nézők elé, alkotói érezhető rutinnal és professzionális módon oldották meg a feladatot, hogy a keleti nagyváros egy napjának történéseit a lehetõ legszélesebb keresztmetszetben, és a leghitelesebben mutassák meg a város hírfogyasztó közönségének. A műsorszámot formai megoldásai és dinamizmusa is kiemeli a mezőnyből.” Tavaly pedig a zsűri képviseletében Gulyás István, az MTVA újságírója-főszerkesztője azt nyilatkozta szerkesztőségünknek, hogy egy professzionális csapat munkáját látta. – A műfaji hozzáértésen kívül egyfajta kreativitás is kell a történések bemutatásához, és ez a kreativitás hibátlanul lejön ebből a Híradóból, aminek meghatározó eleme az arculata. A grafika, a zenék, a dinamizmus – ez a nyíregyházi Híradóban mind ott volt a topon, vagy a top közelében – fogalmazott.
Objektivitás, hitelesség
A díj átvétele kapcsán az NYTV-t is üzemeltető Város-Kép Nonprofit Kft. ügyvezetője, Zagyva Gyula úgy fogalmazott, örül az újabb elismerésnek, hiszen ez is visszaigazolja, hogy látszik: mi nem a szenzációkat vadásszuk, hanem a mindennapok eseményeit, történéseit mutatjuk be, igyekezetünk szerint teljes körűen, objektíven. – A közös sikerhez pedig szükséges egy komoly szakértelemmel bíró, munkáját szerető csapat, melynek tagjai mínuszokban és nyári forróságban is rohannak az „események után”, és nem utolsósorban kell a nézők szeretete, kitartása mellettünk. A díj számukra is jó visszajelzés lehet a hitelességről, nem utolsósorban a fenntartó önkormányzatnak, mert ebből is látható, jó csapatra bízzák a Nyíregyházi Televízió műsorainak elkészítését – hangsúlyozta újra. A Nyíregyházi Televízió egyébként hosszú évek óta partnerségben dolgozik az MTVA-val, s gyártja napi szinten a tudósításokat a teljes megyéből a közszolgálati hírcsatorna számára. A sokszorosan díjazott hírműsor tartalmai pedig megjelennek a nyiregyhaza.hu városi webportálon, valamint a Nyíregyházi Napló hasábjain is.
Városmarketing főváros
Ez a díj kifejezetten a Város-Kép Nonprofit Kft. egyik kiemelt platformjának, a Nyíregyházi Televíziónak s a mögötte álló szerkesztőségnek szólt. Ugyanakkor a cég ügyvezetője a város nevében az elmúlt hetekben vett át egy másik nívós elismerést is. Mint megírtuk, Nyíregyháza lett újra a Marketing Fővárosa, hiszen 20 Városmarketing Gyémánt Díjat nyert, amivel ismét megkapta a fővárosi címet is. A pályázatok elkészítését, beadását a Város-Kép Nonprofit Kft. vállalta, összefogva és sikeresen tálalva több önkormányzati cég, intézmény aktivitását.