Hálásak a vásárlók: arcmaszkban is igénybe vehetők az autópiac kedvezményei
A koronavírus-járvány számos gazdasági területet vetett vissza az elmúlt időszakban. Nem kivétel ez alól az autópiac sem. A júliusi adatok szerint az új és a használt gépkocsik forgalomba helyezése kapcsán továbbra is jelentős hiány látható a tavalyi adatokhoz képest. A sokk után azonban kezdenek magukhoz térni az autópiacok, a javulás viszont kontinensenként és országonként is eltérő.
A tavalyi évhez képest a tényleges szerződéskötések száma a tavaszi járvány idején 20 százalékra esett vissza – kezdte Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke az M1 Ma reggel című műsorában. Hozzátette, a használtautó piacon is hasonló visszaesés volt tapasztalható.
Az elnök szerint a nyáron magához tért magyar autópiac még mindig jobb helyzetben van, mint a nagyobb nyugat-európai országoké, hiszen azokban 50 százalékos vagy még annál is nagyobb visszaesést mértek a nyáron.
Kivételes engedmények voltak tavasszal
Ennek az állhat a hátterében, hogy a tavaszi járványhullám jobban elhúzódott például Spanyolországban vagy Franciaországban, mint Magyarországon. „Tehát mi egy nagyon szerencsés helyzetben voltunk, vagyunk, nem beszélve arról, hogy
a kormányzat lehetővé tette - a mi kérésünkre -, hogy a szervizek nyitva maradhassanak”
– fogalmazott Gablini Gábor.
Magyarországon a forgalomba helyezések az elmúlt nyári hónapokban 25-30 százalékos visszaesést mutattak. A nyugat-európai nagy országokban ez azonban ötven, illetve ötven fölöttire tehető – magyarázta.
Kiemelte, továbbra is betartják a koronavírus-járvány megfékezésére előírt protokollt.
A szerviznél és a munkafelvételnél jelenleg is ugyanazokat a védelmi szabályokat tartják be, mint az autószalonokban,
hiszem nem csak az ügyfelek, de dolgozóik egészsége is fontos számukra. Példaként említette a maszkhasználatot, és a folyamatos fertőtlenítést.
A családi vásárlók nem féltek a fertőzéstől
Sikeresnek bizonyult a kormány családi autóvásárlási programja. A bejelentés utáni első félévben már jóval több mint húszezer autót vásároltak. Bár ezen a területen is tapasztalható volt egyfajta visszaesés, de
a nagycsaládos autók folyamatosan érkeztek.
Magyarországon ezért is lett kisebb a visszaesés, mert a gyártóktól folyamatosan érkeztek a legyártott nagycsaládos autók alkatrészei – hívta el a figyelmet.