Feloldották a látogatási tilalmat – Újra lehet találkozni a kórházban fekvő betegekkel

Újra fogadhatnak látogatókat a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház intézményeiben. A betegek egyszerre egy látogatót fogadhatnak és egy órát tölthetnek együtt. A belépéshez szükség van a védettségi igazolványra vagy egy 48 óránál nem régebbi negatív PCR tesztre. Azokon az osztályokon, ahol a koronavírusos betegeket ápolják, továbbra sem engedélyezett a látogatás, de itt is biztosítják a kapcsolattartást.

A koronavírus-járvány miatt hosszú ideig nem fogadhattak látogatókat a kórház betegei, ezt a tilalmat a hétvégén feloldották a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház intézményeiben. A látogatók védettségi igazolvánnyal vagy 48 órától nem régebbi PCR teszttel tudnak belépni a kórházba. A belépéskor mindenkinek megmérik a testhőmérsékletét, és egy látogatási kártyát kapnak. Ez azért fontos, mert egy beteg egyszerre csak egy főt fogadhat, aki maximum egy órát tölthet vele.

Látogatási szabályok

„Megértjük, hogy látni szeretnék a betegeket, de a járvány nem múlt el, ezért továbbra is be kell tartani a járvány elleni védekezés szabályait. A látogatóknak maszkot kell viselni a látogatás időtartama alatt, ez vagy háromrétegű sebészi maszk kell hogy legyen, vagy FFP2-es vagy 3-as. Amennyiben az idő javul, akkor igyekszünk lehetőséget biztosítani arra, hogy valamennyi telephelyünkön a kültérben is tudjanak a betegek találkozni a látogatókkal” – közölte dr. Szondi Zita, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház főigazgatója.

Biztosítják a kapcsolattartást

A koronavírusos betegeket kezelő osztályokon természetesen továbbra sem engedélyezett a látogatás, de ezeken az osztályokon is biztosítják a kapcsolattartást, a súlyos állapotú betegek számára engedélyezik, hogy egy látogató rövid időre be tudjon menni a beteghez. Az intézmény telephelyein hétköznap 15 és 18 óra között, hétvégén pedig 10 és 18 óra között engedélyezett a látogatás, mert így zavartalan a betegellátás.