„Fejlesztő utazás”: harmadik alkalommal jártak az autizmussal élő és SNI-s gyerekek a Nyíregyházi Egyetem LEGO® Stúdiójá
Harmadik alkalommal látogattak el a Göllesz Viktor Általános Iskola, Szakiskola és EGYMI tanulói a Nyíregyházi Egyetem LEGO® Stúdiójába, ahol egy komplex, fejlesztő célú program részeként vesznek részt havi rendszerességgel foglalkozásokon.

A szeptember óta tartó látogatások különösen nagy jelentőséggel bírnak az autizmussal élő és sajátos nevelési igényű gyerekek számára, mivel maga az utazás és a helyszínváltozás is nagy kihívást jelent számukra – mégis egyre oldottabban, egyre magabiztosabban vesznek részt a közös munkában.

Biztonságot adó játék – látható fejlődések
A két intézmény közötti együttműködés évek óta tart, idén azonban új szakaszba lépett: az iskolából havonta érkeznek kis csoportok a LEGO® Stúdióba. A pedagógusok szerint minden alkalom hatalmas lépést jelent a gyerekek fejlődésében.
„Figyeljük, hogyan tudunk motiválni. Van olyan kisfiú, aki tavaly még nem beszélt, mostanra pedig már színeket nevez meg, és aktívabban vesz részt a játékban. Ezek óriási eredmények”
– mondta Karakóné Mihalovics Ágnes gyógypedagógus.

Az osztályában már LEGO®-módszerrel tanítja a matematikát, és külön LEGO®-szakkört is indított. A stúdiólátogatásokat „fejlesztő utazásnak” nevezi, hiszen az út során is rengeteget tanulnak a gyerekek: jegyvásárlás, közlekedési szabályok, beszélgetés – mind-mind fontos tapasztalat. A stúdió pedig új környezet, ahol a gyerekek bátrabban próbálják ki magukat, fejlődik figyelmük és önbizalmuk.

A LEGO® különösen hatékony eszköz az autizmussal élő és SNI-s gyermekek fejlesztésében: játékosan, több érzékszerven keresztül vonja be őket, megkönnyítve a kapcsolódást és a tartósabb koncentrációt.

Különleges program – különleges eredmények
A foglalkozásokat Szabó József Mihály, a LEGO® Education Innovation Stúdió szakmai vezetője tartja. Elmondása szerint a Göllesz-iskolával való együttműködés kiemelten értékes szakmai tapasztalatot jelent.
„Nemcsak játszunk, hanem figyeljük, hogyan segíti a LEGO® a fejlődést. A változás egyértelműen látható, de ez elsősorban a pedagógusok elhivatottságának köszönhető – mi ezt egészítjük ki”
– fogalmazott.

A decemberi alkalom különlegessége volt, hogy egyetemi hallgatók is csatlakoztak a programhoz. Cél, hogy a jövő pedagógusai első kézből tapasztalhassák meg az SNI-s és autizmussal élő gyermekekkel való fejlesztő munka érzékenységét és értékét. A gyerekek pedig hatalmas lépést tesznek azzal, hogy új felnőttek jelenlétében is oldottan, biztonságban érzik magukat.

A foglalkozást Mikulás-építő verseny zárta a LEGO® élménysarokban, amely örömteli élményt nyújtott a résztvevőknek.

A hírt Kindrusz Emese kommunikációs munkatárs bocsátotta rendelkezésünkre.


