Elragadtatva beszélnek az utasok az új buszokról!

Izgalmasak, kényelmesek, olyanok mint nyugaton, ezt mondják azok az utasok, akik naponta használják az új buszokat Nyíregyházán. A városban már többségében ezekkel az új járművekkel lehet találkozni, a régebbi sárga színűekből már csak az alacsony padlósak közlekednek.

További képekért kattintson a fotóra!

Fotók: Szarka Lajos

Az utazók azt is mondják, hogy az új flotta impozáns, jól jön az ingyen WIFI, a buszok egyetlen hátránya, hogy még meg kell szokni őket.

Nagyon érzékeny még minden rajta, úgyhogy meg kell még szokni. Volt, aki megnyomta a vészjelzőt és akkor kérdezte a sofőr, hogy ki van rosszul. Majd jött a válasz, hogy senki, csak véletlen volt. És még nagyobb plusz, hogy WIFI is van, mert így lehet használni az internetet.

– fogalmazott Újlaki Balázsné.

A tapasztalatok is kedvezők

Február 15-én elindult az első próbajárat, azóta járják az új buszok a város útjait. Nagyon jók az eddigi tapasztalatok, ezt mondja Podlovics Roland. A projektvezető hozzáfűzte, a januári közgyűlésen rögzítették azt az ütemtervet, ami alapján elindították az új buszflottát.

További képekért kattintson a fotóra!

Fotók: Szarka Lajos

Az üzemeltetővel, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel úgy állapodtak meg, hogy egyelőre próbaüzemben járnak a buszok, bár ebből az utasok semmit sem vesznek észre. A háttérben azonban most vizsgázik az új üzemanyagtöltő állomás és a forgalomszervezés is.

A próbaüzem tapasztalatai egyértelműen pozitívak. Nyilvánvalóan egy ekkora flottánál az üzembe állítás során azért van szükség próbaüzemre, mert bármilyen technikai probléma előállhat. Hiába újak a buszok, az ajtófunkciók, egyéb funkcióknak az üzemeltetés során be kell állniuk.

– erősítette meg Dr. Podlovics Roland, projektvezető.

5 év lett az átlagéletkor

41 új sűrített földgázzal közlekedő busz állt hadrendbe a hónap közepétől Nyíregyházán. A járművekhez az önkormányzat az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program segítségével jutott hozzá. Értékük meghaladja a 3,3 milliárd forintot. A beszerzésükkel a Nyíregyházán közlekedő buszok átlagéletkora csupán 5 évre csökkent.


Z. Pintye Zsolt