Elragadtatva beszélnek az utasok az új buszokról!

Elragadtatva beszélnek az utasok az új buszokról!

Izgalmasak, kényelmesek, olyanok mint nyugaton, ezt mondják azok az utasok, akik naponta használják az új buszokat Nyíregyházán. A városban már többségében ezekkel az új járművekkel lehet találkozni, a régebbi sárga színűekből már csak az alacsony padlósak közlekednek.

További képekért kattintson a fotóra!

Fotók: Szarka Lajos

Az utazók azt is mondják, hogy az új flotta impozáns, jól jön az ingyen WIFI, a buszok egyetlen hátránya, hogy még meg kell szokni őket.

Nagyon érzékeny még minden rajta, úgyhogy meg kell még szokni. Volt, aki megnyomta a vészjelzőt és akkor kérdezte a sofőr, hogy ki van rosszul. Majd jött a válasz, hogy senki, csak véletlen volt. És még nagyobb plusz, hogy WIFI is van, mert így lehet használni az internetet.

– fogalmazott Újlaki Balázsné.

A tapasztalatok is kedvezők

Február 15-én elindult az első próbajárat, azóta járják az új buszok a város útjait. Nagyon jók az eddigi tapasztalatok, ezt mondja Podlovics Roland. A projektvezető hozzáfűzte, a januári közgyűlésen rögzítették azt az ütemtervet, ami alapján elindították az új buszflottát.

További képekért kattintson a fotóra!

Fotók: Szarka Lajos

Az üzemeltetővel, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel úgy állapodtak meg, hogy egyelőre próbaüzemben járnak a buszok, bár ebből az utasok semmit sem vesznek észre. A háttérben azonban most vizsgázik az új üzemanyagtöltő állomás és a forgalomszervezés is.

A próbaüzem tapasztalatai egyértelműen pozitívak. Nyilvánvalóan egy ekkora flottánál az üzembe állítás során azért van szükség próbaüzemre, mert bármilyen technikai probléma előállhat. Hiába újak a buszok, az ajtófunkciók, egyéb funkcióknak az üzemeltetés során be kell állniuk.

– erősítette meg Dr. Podlovics Roland, projektvezető.

5 év lett az átlagéletkor

41 új sűrített földgázzal közlekedő busz állt hadrendbe a hónap közepétől Nyíregyházán. A járművekhez az önkormányzat az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program segítségével jutott hozzá. Értékük meghaladja a 3,3 milliárd forintot. A beszerzésükkel a Nyíregyházán közlekedő buszok átlagéletkora csupán 5 évre csökkent.


Z. Pintye Zsolt