Elismerések és szakmai előrelépések az Eötvösben – Újabb sikeres év a pedagógiai innováció szolgálatában
A Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskolája és Gimnáziuma idén is bizonyította, miért számít a térség egyik legerősebb oktatási műhelyének: pedagógusai kivétel nélkül sikeresen teljesítették minősítési eljárásaikat, többen pedig magasabb pedagógusi fokozatba léptek. Az előrelépések nemcsak egyéni szakmai sikerek, hanem az intézmény innovatív pedagógiai kultúrájának legfontosabb visszaigazolásai.
Erős szakmai háttér – példaértékű modell az egész térség számára
A gyakorlóiskola különleges szerepet tölt be a régió oktatási rendszerében: egyszerre lát el köznevelési feladatokat és működik az egyetem pedagógusképzésének meghatározó helyszíneként. Ennek köszönhetően az itt dolgozó pedagógusok munkája nemcsak a tantermekben, hanem az egyetem falain belül is közvetlen hatást gyakorol a tanárszakos hallgatók felkészítésére.
Sikeresen teljesített minősítések minden fokozatban
Az idei évben a tanárok széles köre vett részt minősítési eljárásokban:
-
voltak, akik gyakornokból léptek tovább Pedagógus I.-be,
-
többen Pedagógus II. fokozatot értek el,
-
és idén is akadtak, akik teljesítették a mesterpedagógusi, illetve a kutatótanári cím szigorú követelményeit.
A magasabb fokozatok megszerzése hosszú, következetes és tudományos igényű munkát feltételez, amelyhez nem elég a tantermi kiválóság: kutatás, publikáció, innováció, felsőoktatási részvétel és szakmai programok kidolgozása is hozzátartozik.
Innováció, kutatás és példaadás – az Eötvös mindennapjai
Az intézményben dolgozó pedagógusok munkáját olyan szakmai szemlélet hatja át, amelyben természetes a megújulás, az új pedagógiai eszközök alkalmazása, a kutatásalapú fejlesztés és az egymást támogató szakmai közösség ereje. Ez a tudatos építkezés teszi lehetővé, hogy az iskola évről évre növelje presztízsét.
Szoros integráció a Nyíregyházi Egyetemmel
A gyakorlóiskola nem csupán együttműködik az egyetemmel, hanem szerves része annak. A pedagógusok kutatásai, módszertani fejlesztései, a tanítási gyakorlatok vezetése és a hallgatók támogatása mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Nyíregyházi Egyetemen korszerű, gyakorlatorientált tanárképzés valósuljon meg.


