Egyre népszerűbb úti cél Nyíregyháza

Dec 16, 2018

Az Aquarius Élmény- és Parkfürdő lett az év turisztikai attrakciója, a Hotel Pangea az Év Szállása Szakmai különdíjat vehetett át, a Deluxe Apartman pedig kategóriájában a legnépszerűbb apartman lett. A számok (is) azt mutatják, Nyíregyháza egyre népszerűbb úti cél. 2011-ben a városba érkező vendégek 114 680 vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken (Kereskedelmi szálláshelyek fajtái: Szálloda-, gyógy-, wellness-, garni-, apartman szálloda; Panzió; Kemping; Üdülőház; Turistaszálló; Ifjúsági szálló), 2017-ben már több mint 180 ezret, 2018 év végére pedig meg fogja közelíteni a 200 ezret. Igaz ez a növekedés az üzleti célú szálláshelyekre is (korábban magánszálláshely kategória), ugyanis ott ötszörösére nőtt a forgalom. A következőkben az idei év január és szeptember közötti időszakát felölelő statisztikai adatokból szemezgetünk.

Nőtt a vendégek száma

A vendégek és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma is nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva a kereskedelmi szálláshelyeken, Nyíregyházán. Az idei év 1–9. hónapjában (január–szeptember) 9,42 százalékkal több turista érkezett hozzánk és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma is 7,61 százalékkal emelkedett.

Egyre többen érkeznek belföldről

Kiemelkedő a belföldi vendégéjszakák számának növekedése, amely több mint 11 százalékkal nőtt 2017 azonos időszakához képest. Ez azt jelenti, hogy több mint 10 000 éjszakával többet töltöttek el nálunk a belföldi vendégek. Mindemellett a külföldi vendégek száma is pozitív képet és ezzel együtt növekedést mutat.

Top 5 külföldi vendégek (2018. 1–9. hó)
Románia – 10 641 vendégéjszaka
Szlovákia – 9744 vendégéjszaka
Lengyelország – 8840 vendégéjszaka
Ukrajna – 4189 vendégéjszaka
Németország – 3310 vendégéjszaka

Furkóné Szabó Marianna, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy 2018-ban több tényező együttes hatásának köszönhető a növekedés: a folyamatos, intenzív közös marketingkampányok, az aktív social média jelenlét, az új kereskedelmi szálláshelyek nyitása és a belföldiek utazókedvének növekedése is hozzájárult a pozitív eredményekhez.

(Szerző: Bruszel Dóra)
 

Előző hír
Swing, szerelem, Szulák - koncert a VMKK-ban
Következő hír
Beszélgetés egy 56-os hazafival

Kapcsolódó híreink