Diákszemmel a világról – A kölcseys 10.C „meghódítja” az Adriát
Nyisztor Angéla, a Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium 10. C osztályos tanulójának beszámolóját olvashatják.

A Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium 10. C osztálya május végén, hajnal 5 órakor indult el az iskola elől osztálykirándulásra. Úticélunk? Horvátország volt.

Egy nagykanizsai látogatás során megnéztük a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszát, ahol előadást hallgathattunk meg a továbbtanulási lehetőségekről. A „kanizsai középkori játékok” rendezvény keretében kipróbálhattuk a karikás ostort, szalmakazalba óriás szegeket dobáltunk, és kipróbáltunk egy ugrálóvár-akadálypályát.

Délutánra megérkeztünk a Krki hídon át a Krk szigetén lévő Omisalj-ba. A szállodában lévő vacsora után megmártóztunk a csillámló tengerben, sétáltunk a tengerparton, és felfedeztük Omisalj városát.

Másnap mindenki magára húzta a túrafelszerelését, továbbá a piros kölcseys pólóját, és elindultunk a Plitvicei-tavakhoz. A vízen - mely olyan tiszta volt, hogy le lehetett látni az aljáig - meg-megcsillant a Nap fénye, vízesések csobogtak a lábunk alatt, valamint nevetés töltötte be a különleges természeti látványosságot. Hajókáztunk a tavon, valamint jókedvű olaszokkal kisvasutaztunk (így használhattuk az olasz nyelvtudásunkat is).

A természet erejétől feltöltődve indultunk vissza a szállodába, majd az estét ismét a Krk szigeti tengerparton töltöttük újabb felejthetetlen csobbanással. Fociztunk, kavicsokat gyűjtöttünk, kártyáztunk, „dinókat kerestünk”, BL focidöntőt néztünk, a szálloda macskáját simogattuk, és sokat beszélgettünk.

Másnap az első megállónk Fiume városa volt. A kora reggeli órákban megnéztük a város korzóját,  a Monarchia korabeli mólót, Tito hajóját, illetve a tengeri halpiacot is.

Következő állomásunk a gyönyörű Opatija volt, ahol szomorúan búcsút vettünk a horvát tengerparttól, és elindultunk Zágráb felé.

A horvát fővárosban megtekintettük a Jellasics-szobrot, megcsodáltuk a katedrálist, valamint a Szent Márk templomot, melynek tetődíszítése a történelmi Horvátország, illetve Zágráb címerét ábrázolja. Utóbbival szemben láthattuk a parlament épületét is.

Tartalmas 3 és fél napunk volt, például: macarena-tánc Zágráb főterén, amely során ápoltuk a horvát-magyar kapcsolatokat, uno kártya bajnokságok, izgalmak a hazafelé tartó katonai konvoj miatt (hogy hazaérünk-e időben vagy ottragadunk 23.00 óra után az autópályán)…

Számunkra a legfontosabb és legértékesebb mégis az, hogy az osztályközösség jobban összekovácsolódott, és elmélyültek a barátságok.

Köszönetet mondunk kedves osztályfőnökünknek, Molnárné Danyi Erzsébet tanárnőnek és Dr. Buczkóné Rangoni Claudia pótosztályfőnökünknek a feledhetetlen élményekért!