Az elmúlt évben szárnyalt a hazai autópiac
Tavaly 116 265 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon a Datahouse adatai szerint, ez 20,4 százalékkal több a 2016-os 96 594-nél és 50,6 százalékos növekedés a 2015-ben eladott 77 179-hez képest. Az autópiac már novemberben átlépte a 100 ezres volument.
A márkák versenyét a Suzuki nyerte 15 161 eladott autóval, amellyel a piac 13 százalékát tudta megszerezni.
A második legnépszerűbb márka a Ford volt, 11 372 kelt el belőle, majdnem 20 százalékkal több mint 2016-ban. Harmadik helyen végzett a Skoda, 10 523 kocsival. A cseh gyártó 20 százalékot hozott 2016-hoz képest.
2018-ban a gépjárműimportőrök az új személyautók piacán újabb 7,5 százalékos növekedésre számítanak. Előrejelzésük szerint 125 ezer új gépkocsit helyeznek majd forgalomba Magyarországon ebben az évben. Az egyesület a teljes járműpiacon 158 500 új jármű forgalomba helyezését prognosztizálja 2018-ban, 3,6 százalékkal többet a tavalyinál.
Az új kishaszonjárművekből a várakozásaik szerint mintegy 21 ezer kerülhet forgalomba, ez 5,3 százalékkal meghaladja a tavalyi számot.
2017-ben 7 százalékkal csökkent az értékesítés ezen a területen az előző évihez képest, de a növekedési hitelprogram kifutása miatt erre számítottak is. Tavaly 155 ezernél több használt személyautót importáltak és helyeztek forgalomba Magyarországon, a belföldi autópark átlagéletkora 14 év felett van, míg az uniós átlag 10,7 év.
Szoboszlai Tibor