Az adategyeztetés határidejére hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank
Október 31-ig kell adataikat egyeztetniük azoknak a banki, biztosítói, nyugdíjpénztári ügyfeleknek, akiket erről szolgáltatójuk értesített; adategyeztetés hiányában novembertől a banki ügyfelek például nem kezdeményezhetnek új tranzakciót a számlájukon – hívta fel a figyelmet szerdai közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A banki folyószámlával rendelkezők mellett a magyarországi székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkező önkéntes egészség- és nyugdíjpénztárak, befektetési szolgáltatók, és életbiztosítók ügyfeleire is vonatkozik az előírás.
A legjelentősebb bankok bővített ügyintézői létszámmal végzik el az ügyfél-átvilágítást a várakozás elkerülése érdekében.
– tették hozzá.
Számos intézménynél az azonosítási adatok nemcsak személyesen, de intézménytől függően postán, elektronikus levélben, esetleg netbankon vagy élő videóbankon keresztül is megadhatók.
Csak azoknak kell adataikat egyeztetniük, akik 2017. június 26. előtt kötöttek pénzügyi szerződést, és akikről pénzügyi intézményük időközben nem szerezte be a hiányzó adatokat.
Az elmúlt hónapokban kizárólag ők kaptak értesítést, a többieknek nincs teendőjük.
– tették hozzá.
Az MNB javasolja az ügyfeleknek, hogy ne hagyják az utolsó pillanatra az adategyeztetést, annak lehetséges módjairól az adott pénzügyi intézmény honlapjain, telefonos ügyfélszolgálatain lehet tájékozódni.
Az azonosítás során lemásolják a fogyasztó lakcímét és személyazonosságát igazoló fényképes okmányokat, emellett írásban arról is nyilatkoznia kell, hogy kiemelt közszereplőnek vagy annak közeli hozzátartozójának, közeli kapcsolatban álló személynek minősül-e.
A gazdasági társaságoknál a cég nevében rendelkezésre jogosultak, illetve képviselők személyi és lakcím okmányát kell lemásolni, közölni kell a vállalkozás adószámát (ha nincs még nyilvántartva), és ki kell tölteni egy, a korábbinál részletesebb tényleges tulajdonosi nyilatkozatot.
– írta az MNB.
Forrás: hirado.hu