Átadták a körforgalmat
Elkészült a körforgalom Oroson, a 41-es főút és a Vezér utca csomópontjában. A beruházást már több mint 10 éve szorgalmazták a városrész lakói, hiszen a települést átszelő főúton veszélyes volt az átkelés. Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere elmondta, nagyon sok súlyos baleset történt itt, és ez a fejlesztés egyszerre old meg több problémát. Szélesebbek lettek a leállósávok, kiépítették a gyalogátkelőket és a közvilágítást, valamint öt biztonságos buszmegállót is kialakítottak.
A FEJLESZTÉSEK FOLYTATÓDNAK
Az átadóünnepségen elhangzott, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. országosan 11 balesetveszélyes közlekedési csomópontot épített át, ezek között négyet Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. Az orosi beruházás 345 millió forintba került. Az eseményen részt vett Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter, aki a jövőt is vázolta. Hangsúlyozta, 2018-ra, míg egy ciklust zárunk és 2019-re, mire egy másik ciklust zárunk, akkor a megyében minden olyan útfejlesztést, amit a kormány megígért, azt véghezvisszük és megvalósítjuk, minden olyan fejlesztés előkészítését, amit a kormány megígért, megvalósítjuk, és akik azt szeretnék látni, hogy egy miniszterelnök, egy polgármester és egy miniszter, hogy kerékpározik, azt szeretettel várjuk 2016. december 15-én, amikor elindulunk a mi kis tokaji kerékpárutunkra.
Az új orosi körforgalmat ünnepélyes keretek között szalagátvágással adták át a közlekedőknek.
SESZTÁK: folytatódik az M3-as autópálya továbbépítésének tervezése
A nemzeti fejlesztési miniszter elmondta: az elképzelések szerint a sztrádát a jelenlegi vásárosnaményi végpontjától továbbépítik a magyar–ukrán határig, a kárpátaljai Beregszász irányába.
Vásárosnaménytól Záhonyig pedig az M3-asról leágazva gyorsforgalmi autóút kialakítását tervezik, így az út a következő években két ponton éri el az ukrán határt.
További képekért kattintson a fotóra!
Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a most befejeződő európai uniós ciklusban Szabolcs megyében 75 milliárd forint értékű, 150 kilométer hosszú közút épült. Megépült például az M3-as autópálya Vásárosnaményig, a beregi város új Tisza-hidat is kapott, elkészült Nyíregyháza nyugati elkerülő útjának két szakasza, megerősítették a 4-es számú főút 40 kilométeres nyírségi részét, valamint 11 balesetveszélyes csomópontot szüntettek meg.
Jövőre folytatják az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni szakasza építésének előkészítését, a nyíregyházi nyugati elkerülő út újabb szakaszait befejezik, megkezdik Kisvárda déli tehermentesítő útjának kialakítását, valamint megerősítik a Debrecen–Mátészalka közötti 471-es számú út burkolatát.
Seszták Miklós, nemzeti fejlesztési miniszter péntek délután átadta Fényeslitke és Komoró elkerülő útját is, amely egyben a fényeslitkei ipari park területét köti össze a Budapest–Záhony közötti 4-es számú főúttal.
A 3 milliárd 619 millió forint összegű útfejlesztés 85 százalékát európai uniós támogatásból finanszírozták.
A beruházás keretében öt kilométer új nyomvonalú út, két hídszerkezet és három körforgalmi csomópont épült. Kialakítottak 2,2 kilométer hosszú kiszolgálóutat, két kilométeren pedig a meglévő út korrekciója, korszerűsítése történt meg.
A két híd a Nyíregyháza–Záhony közötti vasúti fővonalat, valamint a fényeslitkei rendező-pályaudvar iparvágányait, illetve több összekötő- és szervizutat keresztez.
A 160 hektáros, teljesen közművesített fényeslitkei ipari park 3,5 milliárd forintos beruházással épült, és 2011 márciusában adták át.
Szoboszlai Tibor; MTI
(Fotó: Trifonov Éva)