Aranyat ért az állatparki expedíció

Júl 2, 2018

Kiosztották a legjobbaknak járó kommunikációs díjakat.


A Nyíregyházi Állatparkot már hosszú évek óta a legek legjeként tartják számon. Itt található az ország legnagyobb vastagbõrû- és emlõsgyûjteménye, a legtöbb medvefaj, valamint a legnagyobb állatkerti papagájgyûjtemény, de most már a legek közé bekerült a legjobb digitális megoldás is. A Nyíregyházi Állatpark kommunikációs ügynöksége, a szintén nyíregyházi Alfabrand Kft. ugyanis dupla sikert aratott a MagyarországON elnevezésû turisztikai kommunikációs versenyen, a Sóstó Zoo Expedíció elnevezésû online játékával.

Ki ne emlékezne arra, amikor tavaly májusban három fehér oroszlán született a Nyíregyházi Állatparkban, vagy amikor bravúros és döbbenetes operációval megmûtötték Kito agyarát, de alig néhány napos hír, hogy világra jött Kwanza kislánya, egy újabb afrikai elefántborjú is. A Nyíregyházi Állatparknak ma már nemcsak Magyarországon van „neve”, hanem világmárkák között tartják számon. Megjelent már az állatpark videója japán tévéshow-ban, de 2016-ban 5 millió tejes­dobozon is Kitóék, valamint Rutiék (kis borneói orangután) köszöntek vissza. Az ilyen és ezekhez hasonló kommunikációs megoldásokban pedig jelentõs szerepe van a szintén nyíregyházi Alfabrand Kft.-nek, az állatpark digitális kommunikációs ügynökségének is, akiket a hétvégén, a MagyarországON elnevezésû versenyen duplán is elismertek. A Sóstó Zoo Expedíció microsite-ért (online játék) a turisztikai szolgáltatók digitális kategóriáját megnyerve Arany díjat kaptak, valamint a teljes mezõny 9 kategóriájának digitális megoldásaiban is õk bizonyultak a legjobbnak. Turisztikai kommunikáció területén az elmúlt két év legjobb digitális megoldásával megnyerték a Magyar Turisztikai Ügynökség különdíját (képünkön).

 

A 20. születésnapra készült

 

– A Nyíregyházi Állatpark 20. születésnapjára készült a Sóstó Zoo Expedíció microsite, amit múlt héten a szakma is elismert – tudtuk meg Petõ Zdenkótól, az Alfabrand Kft. ügyvezetõjétõl. – Egy videó alapú weboldalt hoztunk létre, amelyen egy kanári-szigeteki utat nyerhetett az, aki teljesítette a rajta lévõ interaktív online játékot. A fejlesztésnél szempont volt, hogy az állatpark filozófiájának megfelelõen oktatási tartalommal is bírjon, ugyanakkor mutassa meg Magyar­ország egyik legnépszerûbb turisztikai attrakcióját. Az indonéz esõerdõt reprezentáló Zöld Piramisban készült a weboldal cselekményét adó film, ami végül dupla elismerést is kapott a kommunikációs versenyen.

 

Rajzfilm az állatparkról

 

– Jelenleg az állatpark animációs filmjén dolgozunk, aminek az elsõ része már publikus és elérhetõ a Youtube videómegosztó portálon. Ezzel fõként a családokat szeretnénk elérni, idõvel határon túl is. A film különlegessége, hogy le tudja követni az állatpark történéseit. A benne szereplõ állatokat ugyanúgy hívják, mint az állatparkban. Ezzel akarjuk rávenni a családokat, hogy jöjjenek el, nézzék meg azt az állatot, aki szerepel a rajzfilmben.

 

Bejárta a világot

 

– Nem nagyon szeretünk versenyeken indulni, minden projekttel az a legfõbb célunk, hogy a lehetõ legtöbb embert elérje – folytatta az ügyvezetõ. – Volt már olyan óriásplakát-kampányunk, ami bejárta a világot és ennek köszönhetõen naponta 30 különbözõ országból figyelték a weboldalunkat. Szerencsénk van abban, hogy a Nyíregyházi Állatpark PR-tevékenysége nagyon magas szintet képvisel. Bármi, ami ott történik, önálló hírként szerepelni tud akár egy országos csatornán is, mi pedig erre építünk rá további kommunikációs megoldásokkal. Az állatpark munkatársaival csapatként dolgozunk a közösségi oldalakon is, de gyártunk videókat, online játékokat, vagy éppen készítünk közterületi megjelenéseket is.

Az Alfabrand Kft. az állatpark digitális kommunikációs megoldásai mellett websorozatot készít, weboldalakat, webshopokat fejleszt és üzemeltet, márkákat épít, vagy éppen Arató Andrást menedzseli (Hide the Pain Harold), aki 2011 óta valóságos legenda az egész világon, igazi netes világsztár lett belõle. Ha csak ezeket nézzük, nem fér hozzá kétség: még biztosan fogunk hallani a nyíregyházi csapat munkáiról...

(Szerzõ: Bruszel Dóra)

 

Gajdos László: Nyitottak vagyunk az újszerûségre

 

– Minden elismerésnek örülünk, ami közvetlenül vagy közvetve hozzánk kapcsolódik – értékelte kérdésünkre az újabb díjat Gajdos László, a Nyíregyházi Állatpark ügyvezetõje. – Ez a mostani még a húszéves jubileumunkhoz vezet vissza. Egy, a mi életünkben nagyszabású utazójátékot hirdettünk, melyre folyamatosan vártuk a válaszokat. Nagy sikere volt, s egy egri család jutott el a nyerteseként Tenerifére. Örülünk a kampány utóéletének, sikerének. A PR-anyagot készítõ Alfabranddal pedig már elõéletünk is van: néhány évvel ezelõtt a reklámszövetség által hirdetett óriásplakát-versenyben díjaztak minket, mondhatni, nyomtatott formában. Azonban ez a mostani, digitális kategóriában elért siker is jelzi: nemcsak a minõségi szórakoztatással és látványvilággal szeretnénk az elsõk lenni az országban, hanem nyitottak vagyunk az újszerû PR-kommunikációra. A céggel most is vannak közös terveink. Mi, és a maga eszközeivel az Alfabrand is azon dolgozik, hogy az augusztusban nyíló, egyedülálló Pangea Hotelünket már most minél jobban bevezessük a piacra. Reméljük, ennek a kampánynak, és persze a szállodának is nagy sikere lesz – tekintett elõre az állatpark igazgatója.

Előző hír
Díjátadóval startolt el a honismereti mozgalom legnagyobb találkozója Nyíregyházán
Következő hír
Közösségi Napok kedden és szerdán

Kapcsolódó híreink