A terv és a továbbépítés engedélyezve
A már meglévõ két szakaszból az elsõ 2013 novemberétõl 2014 októberéig épült az M3-as autópályától a Kálmánházi útig, összesen 2,2 kilométeren. A második ütemben a Kálmánházi utat a Tiszavasvári úttal kötötték össze, amely további 4,5 kilométert jelentett, ezzel Nyíregyháza Nyugati Ipari Parkját is bekötötték az országos autópálya-hálózatba.
Nyolc kilométernyi hosszabbítás
A már a Magyar Közlönyben is megjelent információk alapján hamarosan folytatódhatnak a munkálatok, az eddig elkészült szakaszokat Nyírszõlõsig hosszabbítják meg, így teljessé válhat a város nyugati elkerülését biztosító út. A közel 8 kilométeres kétszer egy sávos út új nyomvonalon jön létre, 12 méteres koronaszélességgel, 3,5 méteres sávszélességgel, 2,5 méteres padkaszélességgel.
Vasútvonalat keresztez
– Egy 7,7 kilométeres szakasz van még hátra, amely a 36-os számú fõutat köti majd össze a Nyírszõlõsi úttal. Ennek érdekessége, hogy ez fogja keresztezni a Budapest–Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza vasútvonalat is, úgyhogy egy komolyabb csomópontra is szükség lesz hozzá – emelte ki kérdésünkre Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. kommunikációs igazgatója.
Az engedélyezési terv és az építési engedély már rendelkezésre állnak, a mérnökkiválasztás is folyamatban van. Amennyiben a kivitelezõt még idén sikerül kiválasztani, akkor a munkálatokkal elõreláthatólag 2020 elsõ negyedévére készülnének el. Az építkezés kizárólag hazai forrás felhasználásával valósul meg.
Piszár Tünde