A tavalyinál több és jó minőségű az idei hazai görögdinnye

Az öt magyarországi dinnyetermesztő körzet termelőinek beszámolója alapján mennyiség és minőség szempontjából is kiváló az ez évi termés. A korábbi évekhez képest több is a görögdinnye. 2002-ben Magyarország volt a világ harmadik legnagyobb görögdinnye-exportőre, de a termőterület folyamatosan csökkent, 2010-re a korábbi 9 ezer hektáros terület a felére csökkent. A görögdinnye magyarországi termőterülete most mintegy kétharmada a 2002-esnek.

 

KÜLFÖLDÖN IS NÉPSZERŰ A MAGYAR DINNYE

 

A magyar dinnye külföldön is egyre népszerűbb, főként Lengyelországba, Németországba, Csehországba, Szlovákiába és Skandináviába szállítják. Az egyik nagycserkeszi felvásárlótelepen jól megrakott konténerekben áll a görögdinnye, most mintegy 220 mázsa vár elszállításra, nagy részüket kamionok viszik majd Lengyelországba. Benkő Pál termelő azt mondta: ültetés után nagy szárazság jött a dinnyeföldekre, meg is ijedtek a gazdák, mert a kisebb dinnyék akkor elszáradtak, később a nagy eső késleltette az érést, de a tartós napsütés végül jó termést hozott.

 

KOPOGTASSUK VAGY A SZÍNÉT NÉZZÜK?

 

Dinnyevásárláskor sokan a színre, mások a kopogtatásra esküsznek.
Benkő Pál termelő azt mondja: megvannak a trükkök, hogyan lehet jóízű dinnyét választani. Kopogtatáskor hallani lehet az érett dinnye hangját, de a görögdinnye héjának színéből és a dinnyén lévő sárga foltból is következtetni lehet arra, mennyire édes a gyümölcs. De aki bizonytalan, az vásárlás előtt vágassa fel a görögdinnyét.


PROGRAM NÉPSZERŰSÍTI A MAGYAR DINNYÉT

 

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum hat kereskedelmi áruházlánc közreműködésével promóciós programot indít a magyar dinnye népszerűsítéséért. A kampány célja, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben július 19-e és augusztus 20-a között mintegy 50–60 helyszínen kóstoltatják és népszerűsítik a hazai dinnyét.

F. A.

(Fotó: internet)