„A pénz még kevés a jó színházhoz!”
Emlékezetes jelenetek, hatalmas poénok, sírva-nevető közönség, zajos siker telt házzal, nagy bevétellel. Ez az álma minden színházban dolgozó gazdasági igazgatónak. Sokan azt gondolják, a jó színházhoz csupán pénz kell. Pedig a szakmában dolgozók azt állítják, ez csak az egyik fontos feltétel. Jó társulat, kiemelkedő egyéni teljesítmények és megfelelő művészeti program, közönséget vonzó darabok nélkül egyetlen teátrum sem lesz fenntartható.
– Jó színházat kell csinálni. Érdekes, nem gatyaletolóst, de szórakoztatót. Kell a szórakoztató előadás is, de a legfontosabb az, hogy érdekes izgalmas előadások legyenek. Akkor már jön minden. Akkor jön a szponzor. Jön a néző, jön a pénz – mondja Wettstein Tibor, a Madách Színház gazdasági igazgatója.
Tapasztalat- és információcsere
További képekért kattintson a fotóra!
Az ország minden tájáról érkeztek ma Nyíregyházára színházban dolgozó pénzügyi szakemberek. A város adott otthont ugyanis a Színházi Gazdasági Igazgatók Találkozójának. Ezt a találkozót évente két alkalommal rendezik meg és a résztvevők szerint itt hasznos szakmai információkhoz lehet hozzájutni.
– Minden kolléga úgy érzi, hogy ez egy olyan alkalom, ahol az aktuális jogszabályokat, aktuális kérdéseket meg lehet vitatni, akár az előadók segítségével, akár egymás közti beszélgetések kapcsán – fejtette ki Kirják Róbert, aki 14 évig volt a Móricz Zsigmond Színház gazdasági igazgatója és egy éve a direktori széket is birtokolja.
A város adja a nagyját
A találkozón az is kiderült, hogy Nyíregyházán évente mintegy 900 millió forintból gazdálkodik a színház. Ennek nagy részét az önkormányzattól kapják, de az állami is támogatja az itt folyó munkát, éves szinten 350 millió forinttal. A bevételek ezen túl a jegybevételekből, a mecénásoktól származó nagylelkű felajánlásokból és esetleges pályázatokból származnak. A teátrum egy-egy évadban átlagosan 90 ezer látogatót vonz és 400 előadással csábítja a nézőket.
Z. Pintye Zsolt
Fotó: Szarka Lajos