A koronavírus idején se mondjunk le az edzésről – Maradjunk fittek otthon is!

A koronavírus idején se mondjunk le az edzésről – Maradjunk fittek otthon is!
Fotó: Illusztráció

Az otthoni munka ellenére is fontos a napi rutin betartása. Ehhez hozzátartozik a sport is, ami a mentális egészség megőrzésében most még többet segíthet. A szakember szerint az lenne a legjobb, ha mindenki ugyanannyit sportolna a következő hetekben is, mint ahogy azt átlagosan teszi. 

Az elmúlt napokban lelassult az élet körülöttünk, a legtöbben nem a megszokott módon járnak dolgozni, egyedül intézik a bevásárlást, valamint a kimozdulás és a szórakozás is háttérbe szorult. A napi rutint egyre több országban felborítja a koronavírus-járvány, így hazánkban is.

Maradjunk fittek otthon is!

A sport, a mozgás, az egészséges életmód nagy hangsúlyt kapott az elmúlt években, erről pedig az önkéntes vagy kötelező karantén idején sem érdemes lemondani. Lugosi Mónika, aerobik oktató, fitness edző is erre is hívja fel figyelmet, mint kérdésünkre elmondta, a mostani egy nehéz időszak mindenki számára, hiszen egy teljesen új helyzet elé állított minket a természet.

Úgy gondolom, hogy valóban nagyon fontos a napi rutin megtartása, ez tart bennünket életben, hogy minden órában legyen valamiért tenni, hogy elinduljunk a nap folyamán. A legnagyobb probléma itt a mentális egészségnek a megtartása lesz, hiszen mint mondtam ez mindenkinek egy új élethelyzet, de ebben nagyon sokat segíthet a sport. Ezért sem szabad most a mozgást elhagyni, meg kell oldani kisebb keretek között, egy szobában vagy egy kisebb térben.

- tette hozzá Lugosi Mónika.

Maradjunk a megszokott rutinnál

Az edző szerint az lenne a legjobb, ha a megszokott mozgás idejét is tudná mindenki tartani, ez ideális esetben heti háromszor egyórás sportolást jelent. Ezt biztos nem tudja majd mindenki megtenni otthon, de az is hasznos lehet, ha az egyórás sportolást több szakaszban teljesítik az otthonról dolgozók.

Jó természetesen az is, ha kis blokkokban tornázunk, például felkelés után egy kis nyújtózkodás, valamilyen átmozgató gyakorlatok vagy gy hosszabb ülés a nyújtó-lazító gyakorlatok is segtenek. Ezek mind-mind kiegészíthetik a sportot.

- folytatta Lugosi Mónika.

Az online Mozdulj Nyíregyháza is nagy segítség

A koronavírus-járvány idején a több éve nagy népszerűségnek örvendő Mozdulj Nyíregyháza programjait is le kellett mondani, viszont a hét elejétől online, élő videókkal várják az edzők a mozogni vágyókat a közösségi oldalon. A tematikus online órák között szerepel például a gyerekzumba, a gerinctorna és a fitt-jóga is. Lugosi Mónika kedd délutánonként 17 órától élő alakformáló aerobik edzéseket tart a Mozdulj Nyíregyháza Facebook oldalán, amihez már az első alkalommal is 3900-an csatlakoztak.

 

Szerző: Nagy Boglárka