A bíróságra érkezett iratok kezelése a rendkívüli ítélkezési szünet alatt

A bíróságra érkezett iratok kezelése a rendkívüli ítélkezési szünet alatt

Az Országos Bírósági Hivatal Veszélyhelyzeti Kabinetének V. számú ajánlása rendelkezett a rendkívüli ítélkezési szünet ideje alatt a papíralapú iratok kezelésének különleges szabályairól (megtalálható: https://birosag.hu/hirek/kategoria/birosagokrol/iratkaranten-hazai-birosagokon-az-ugyfelek-es-dolgozok-vedelmeben oldalon).

 

A rendkívüli ítélkezési szünet alatt a bíróságokra postán, vagy kézbesítő útján érkező, illetve a bírósági gyűjtőládákban elhelyezett iratokat a betegség veszélyének csökkentése érdekében különleges módon kezeljük.

Fontos, hogy már a papír küldemények borítéka alapján meg tudjuk állapítani – annak felbontása nélkül -, hogy a rendkívüli ítélkezési szünet alatt is halaszthatatlan ügyintézést igényelnek (pl.: megelőző távoltartás).

Ezért nyomatékosan kérjük a bírósággal papír alapon kommunikáló ügyfeleinket, hogy a borítékon jól látható helyen, kiemeléssel (pl.: vastagítva) – ügyszám vagy tárgyszó megjelölésével - tűntessék fel, hogy milyen ügyben fordulnak a bírósághoz.

 

Forrás: Nyíregyházi Törvényszék