A Baleár-szigeteken már „nyíregyháziak" is diktálják a divatot

Miami, Bahamák, Ausztrália, Új-Zéland, Fidzsi-szigetek, Tasmánia, Új-Kaledónia és végül Mallorca. Több ezer kilométernyi távolságok, hajókon és vendéglátásban ledolgozott órák, ezzel együtt egy jó adag élettapasztalat. Kellett is mindez ahhoz, hogy a Nyíregyházán született, de már tavaly május óta Mallorcán élõ Délceg Orsolya, idén áprilisban megnyissa ruhaüzletét Puerto De Andraitx-ban, ahol ráadásul a szintén nyíregyházi Rabócsi Renáta ruhái kaphatók. Azt pedig, hogy ezzel már mi is diktáljuk a divatot a földközi-tengeri szigeten, mi sem bizonyítja jobban, minthogy egy ottani ruhában nyerte meg a Miss Intercontinental Spain 2017 szépségversenyt a spanyol Marina Rossello is.

SZTÁROK SZIGETE

Mallorca a Földközi-tenger nyugati részén található Baleár-szigetek – és egyben Spanyolország – legnagyobb szigete. Olyan hírességek élnek itt, mint Claudia Schiffer német szupermodell, Michael Douglas, Catherine Zeta-Jones és Salma Hayek amerikai színészek, valamint Rafael Nadal teniszezõ is.

– Hogy is kerül egy fiatal lány a szabolcsi megyeszékhelyrõl egészen a Baleár-szigetekre? Noha sajnos nem a pálmafák tövében és a tengerparton ücsörögve, de hozzávetõlegesen 2500 kilométernyi távolságból, az internet segítségével, skype-on keresztül ismerhettem meg Orsi történetét...

Orsi (Rabócsi ruhában) és Antonio

„VONZOTT A TENGER ÉS A PÁLMAFÁK”

– A Zelk Zoltán Általános Iskolába jártam, majd a középiskolát már a Krúdyban folytattam, hatosztályos gimnáziumban. Ezt követõen felvételt nyertem a Pázmány egyetem angol történelem szakára. Három év után azonban elkezdtem dolgozni a vendéglátásban és így az egyetem annyiban maradt. Voltam felszolgáló Budapesten, a Váci utcában, majd egyik napról a másikra hátrahagytam mindent – arra volt még idõm, hogy elköszönjek anyáéktól – és folyami hajón kezdtem el dolgozni külföldön, majd a Roxal Caribbean óceánjárón bejártam a világot. Amikor fiatal az ember, sokat akar dolgozni, világot szeretne látni és ez erre egy nagyon jó lehetõség volt. Jártunk Miamiban, a Bahamákon, Ausztráliában, Új-Zélandon, a Fidzsi-szigeteken, Tasmá­niában, és például Új-Kaledóniában is. Azonban legalább napi 12 órában dolgoznom kellett, és egy idõ után besokalltam, felmondtam. Már a repülõn hazafelé azon gondolkodtam, hogy merre fogom folytatni az utamat. Akkor jutott eszembe, hogy a ’90-es évek elején, egyszer a családdal voltunk Mallorcán. Én nem tudom, hogy lehetnek ilyen jó emlékeim pár éves koromból, de valahogy a pálmafák, meg a tenger képe megmaradt bennem, úgyhogy egy hét múlva már ott is voltam, tavaly nyáron pedig végleg kiköltöztünk a võlegényemmel, Antonióval, aki nápolyi. Persze, azért szoktunk hazamenni Nyíregyházára, hiszen ott élnek a szüleim és a családom egy része is.

ITT KÉSZÜL, DE MALLORCÁN ÁRULJÁK

– Antoniót kifejezetten érdekli a divat, és elkezdett azon gondolkodni, hogy mi lenne, ha nem az eredeti ötletünknél maradnánk és kávézót nyitnánk, hanem ruhákkal kezdenénk el foglalkozni és Olaszországból hozatnánk be azokat. De közben megismerkedtünk a nyíregyházi Rabó­csi Renátával, folyamatosan követtem a munkáját a Facebookon és hamar fel is vettük vele a kapcsolatot. Egy pénteki napon felhívtam õt délután, megkérdeztem tõle, mi a véleménye errõl, hogy csak az õ ruhái lennének a boltomban, és végül elkezdõdött a szervezkedés. Az április 4-ei nyitás óta pedig már kizárólagos forgalmazói vagyunk Reni ruháinak itt, a Baleár-szigeteken.

SOK A LUXUSPARTI

– Mallorcán nagyon sok parti van: magánvilla-partik, Nikki Beach partik, diszkók, luxuspartik, tengerparti esküvõk, így szerencsére van igény ezekre a ruhákra. A spanyol lányok nagyon szeretik a tüllszoknyát, Reni pedig sok ilyet csinál. Itt egy vacsorához is ki szoktak öltözni az emberek. Nagyon megy a fehér, meg általánosságban is a világosabb színek. Mallorcán az emberek késõbb kelnek, késõbb fekszenek. A reggeli 11-12 óra körül szokott lenni, 5-kor ebédelnek, vacsorázni pedig este 10-kor szoktak, ezért a boltok nyitva tartása is teljesen eltérõ az otthonitól. Mi is este tízig várjuk a vendégeket.

A KIRÁLYNÕK IS AZ Õ RUHÁIBAN

Orsi üzletébõl kapott – vagyis Rabócsi Renáta által készített – ezüstszínû, tollas nagyestélyiben nyerte meg a Miss Intercontinental Spain 2017 szépségversenyt a spanyol Marina Rossello is, de õ öltözteti például a szintén spanyol regionális királynõt, aki a Miss Espannan méretteti majd meg magát.
– Több modell lány is megkeresett már minket, akik fotózáshoz vittek tõlünk ruhákat. Akit egyébként nagyon várok és szeretném, ha betérne az üzletünkbe, az Claudia Schiffer, ugyanis itt lakik a közelben. Mindezeken túl kapcsolatban vagyunk még különbözõ szépségversenyekkel, illetve a Nikki Beach partikkal is, valamint több vendégünk van, akiknek itt van villájuk, nyaralójuk.
Orsi és Antonio kizárólagos forgalmazói a Baleár-szigeteken a Rabócsi-ruháknak. A jövõben nagyon szeretnének még több üzletet nyitni: Ibizán, Menorcán, és még akár Barcelonában is. Azt mondják, álmaik vannak, és majd az idõ eldönti, hogy ezekbõl mi valósulhat meg. Ami bizonyos: hamarosan a tengerparton összeházasodnak Antonió­val, mi pedig bízunk benne, hogy az esküvõi fotóik mellett, az Orsiék üzletében pózoló Claudia Schiffer szuper­modellben is gyönyörködhetünk majd, ezzel is hírnevét víve a nyíregyházi lányoknak...

(Szerzõ: Bruszel Dóra)

(Felső kép: Alberto Guzman Salas. Blanc Fotografia.)