70 traffipaxot már megtaláltunk

Okt 5, 2015

Még hosszú hetekig építik majd az Országos Rendőr-főkapitányság komplex közúti közlekedési ellenőrzési pontjait (KKEP), amelyekkel a várakozásaink szerint legkésőbb jövő januártól figyelik majd a forgalmat, összesen 132 helyen. A rendőrség egyelőre sem a rendszerélesítés időpontját, sem a kamerák pontos helyét nem közölte, ezért egy hónapja nyomozni kezdtünk.

Egy neve elhallgatását kérő szakértő szerint a telepítés nehézkesen megy, mert a lakott területekre tervezett oszlopokat engedélyeztetni kell a helyi önkormányzatokkal, mindenhol ki kell építeni az áramellátást, és meg kell oldani a valós idejű adatátvitelt is. Ezt mikrohullámú vagy műholdas antennákkal, illetve nagy sebességű vezetékes adatátvitellel oldják meg, ahol lehet.

[REKLAM]

Durva egyszerűsítés volna azt állítani, hogy a magyar közúthálózat automata bírsággyárrá változik. Ez csak akkor jönne össze, ha az autósok soha nem tartanák be a sebességhatárokat, nem kötnék be a biztonsági övüket, illetve többé nem indexelnének a sávváltás előtt. A leggyakoribb közlekedési szabálysértéseken felül a kamerák elvileg alkalmasak lesznek még:

Rendszámfelismerésre
Forgalomszámlálásra
Forgalomtorlódás észlelésére
Veszélyes árut szállító járművek (ADR) észlelésére
Biztonsági öv használatára vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzésére
A járműről készített felvételek továbbítására
Behajtási tilalom megszegésének észlelésére
Kötelező haladási irányra vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzésére
Záróvonal-átlépés észlelésére
Vasúti átjárón történő áthaladáskor a vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzésére
A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzésére
A leállósáv igénybevételére vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzésére
Autóbusz forgalmi sáv használatára vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzésére

Mindez egyelőre csak elmélet, hiszen arról sem tudni semmi biztosat, hogy a korábban vásárolt, százhatvan darab hordozható, lézeres sebességmérőt sikerült-e továbbfejleszteni és kiegészíteni az előre ígért funkciókkal a tavaszi tesztidőszak óta, vagy még mindig csak a gyorshajtók ellen használják őket.

totalcar.hu

Előző hír
Swing, szerelem, Szulák - koncert a VMKK-ban
Következő hír
Beszélgetés egy 56-os hazafival

Kapcsolódó híreink