A pályázat címe: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal működésének átvilágítása és a szervezet fejlesztése
Pályázat azonosító jele: ÁROP-1.A.2/B-2008-0003
A projekt szakmai tartalma és a fejlesztési részterületek megvalósítási módjának kifejtése:
I. A döntési mechanizmus korszerűsítése
- Ügyintézési modell kialakítása, eljárások, folyamatok döntési pontjainak egzakt definiálása, ezek információ-szükségleteinek meghatározása
VT. (Végtermék): tanulmány az optimalizálásról, módosított eljárások
- Meglévő kapacitások és erőforrásigények alapján a szűk keresztmetszetek azonosítása és javaslattétel a hatékonyság növelésére
VT.: módosított szervezeti felépítés, módosított SZMSZ
- Ügyintézési folyamatok átvizsgálása, egyszerűsítési lehetőségek megállapítása
- A hatósági munka során végzett feladatokban a kapcsolódási pontok azonosítása, javaslattétel az egyszerűbb, hatékonyabb információcserére
VT.: folyamat leírása, eljárási rend kialakítása, „tudásbázis” létrejötte
- A hivatali egységek közötti hatékonyabb információcserét támogató IT megoldások azonosítása, javaslattétel a hatékonyabb integrációjára
VT.: lépés a jó kommunikációs kultúra beépítése a folyamatokba, a napi munkavégzésbe
- A hivatal és intézményei között szükséges információáramlás felmérése, javaslattétel a kommunikáció korszerűsítésére formai, tartalmi és
ütemezési szempontból
VT.: kidolgozott egységes eszközrendszer definiálása, internetes technológián alapuló űrlap és jelentési rendszer megalapozása, működési modell kidolgozása, intézmény-irányítási modell kidolgozása
- Mutatószámok bevezetése a közszolgáltatások és a szervezeti stratégiában leírt kiemelt célok mérésére
VT.: meghatározott mutatószámok
- A szervezeten belül projektszerű tevékenységgel foglalkozó köztisztviselők képzése, a csoportos együttműködés technikák elsajátítására
VT.: célirányos képzések
II. A költségvetési gazdálkodás eredményességének javítása
- A pénzügyi felelősségi pontok hozzárendelése azon döntési helyekhez, amelyek pénzügyi mozgásokat indukálnak (bevételi és kiadási oldalon egyaránt)
VT.: módosított pénzügyi és gazdasági felelősségvállalás elfogadási eljárási rend, és SZMSZ
- A hosszú távú stratégiai tervezés modelljének kialakítása, az éven túlnyúló kötelezettségek összerendelése az operatív éves terv fejezeteivel
VT.: működési modell, módosított munkaköri leírások
- A költségvetési gyakorlat felülvizsgálata, az egyes költségokozó tényezők tételes felülvizsgálata
VT.: módszertani eljárási rend, költségvetési, illetve prioritási tartalom, amennyiben ez szükséges, munkaköri leírások, módosított irányítás ellenőrzés
- A folyamatköltség-számítás és a nullabázisú tervezés módszertanának alkalmazása azon területekre, ahol a módszerek alkalmazásával növelni lehet a tervezés és végrehajtás hatékonyságát
VT.: módosított munkaköri leírások
- A kötelezettség-vállalásokhoz kapcsolódó tényleges felhasználások hatékonyabb kontrollingja, illetve az ehhez kapcsolható dokumentumok menedzsmentjéből adódó lehetőségek meghatározása
VT.: módosított munkaköri leírások
III. A partnerség erősítése
- A lakosság saját ügyintézése során keletkező dokumentumok elérhetőségének (ügyintézési státuszok, egyéb interakciók), továbbá a publikus belső döntéshozatali információk körének meghatározása, internetes vélemény-nyilvánítás lehetőségének vizsgálata
VT.: felülvizsgált eljárásrend, módosított Közzétételi Szabályzat
- A lakossági ügyintézéshez, szélesebb értelemben vett döntéspontokhoz és a civil fórumokhoz, illetve visszajelzéshez kapcsolódó informatikai lehetőségek feltárása
VT.: összefoglaló tanulmány
Mérföldkövek: |
|
|
|
Támogatási Szerződés aláírása, a projekt indítása |
2009.02.20. |
Szerződés aláírása „Közbeszerzési szakértői tevékenység” tárgyában |
2009.03.03. |
Közbeszerzés kiírása „A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése – ÁROP-1.A.2/B.”
tárgyában Közzétételének dátuma (Közbeszerzési értesítő száma 2009/33) |
2009.03.20. |
Ajánlattételi határidő: |
2009.04.09. |
Vállalkozási Szerződés aláírása – IFUA Horváth és Partners Kft. |
2009.05.05. |
Projekt Alapító Dokumentum (PAD) elfogadása |
2009.06.30. |
|