Tartja a pozitív irányt a turisztika
Az elmúlt években szinte megszokhatták az olvasók, hogy a turizmus az egyik sikeres területté vált Nyíregyházán, mely a fejlesztéseknek, a marketingnek, a kommunikációnak és nem utolsósorban a valós, vendégek által megélt élményeknek köszönhetően felkerült az országos térképre. Mindezt több díj, elismerés is jelezte az utóbbi fél évtizedben, s a számok növekedése. (Megjelent a Nyíregyházi Napló 2018.10.19-i számában).
Noha nem lehet egyfolytában ugrásszerűen növekedni, a pozitív trend továbbra is tart a statisztikák alapján. Az első nyolc hónap látogatottsági adatai már megérkeztek, ezek ismertetésére kértük Furkóné Szabó Mariannát, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetőjét.
9 százalék plusz
2018. 1–8. hónapjában 9 százalékkal nőtt a Nyíregyházára érkező vendégek, 7,5 százalékkal pedig az általuk eltöltött vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához viszonyítva.
– összegezte röviden a tényeket a TDM vezetője.
Ez azt jelenti, hogy továbbra is tart a városunkra kíváncsiak számának emelkedése, amit minden bizonnyal a szálláshelyek bővülése is elő fog segíteni.
Növekvő belföldi érdeklődés
Érdemes kiemelni az első nyolcból külön is egy hónapot. Már csak azért is, mert – a fürdő idei számadataiból is tudjuk – az igazi nyári időjárás viszonylag későn köszöntött be, aztán viszont annál inkább tombolt. Az év első kétharmadában az augusztus hónap kimagaslóan alakult, elsősorban a belföldi vendégeknek köszönhetően. – Megközelítőleg 23 százalékkal nőtt az össz vendég- és vendégéjszaka-szám, s ezen belül 38 százalékkal nőtt a belföldi vendég- és vendégéjszaka-szám a kereskedelmi szálláshelyeken.
Most Szlovákia vezet
Ez persze nem azt jelenti, hogy eltűntek volna a határainkon túlról érkezők, csak a bővülés köthető a hazai látogatókhoz. A TOP 5 küldő ország 2018. első nyolc hónapjában: Szlovákia, Románia, Lengyelország, Ukrajna, Németország.
Web és nyitás
S vajon minek köszönhetőek 2018-ban a pozitív eredmények?
Több tényező együttes hatásának: a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. tavasszal indította új, reszponzív turisztikai honlapját, melyet erősített az aktív social media kampányokkal is. A Hotel Pangea és egyéb új, kereskedelmi szálláshelyek nyitása is hozzájárult ehhez, valamint a belföldiek utazókedvének növekedése
– összegezte Furkóné Szabó Marianna.
Megkérdeztünk néhány szálláshelyet is Nyíregyházán: vajon hogyan látják az idei szezont?
Hotel Korona: Többen jönnek és szívesebben
Az idei főszezon jobb volt lényegesen, mint a tavalyi, érezhető a városimázs növekedése a foglalásokban, hiszen emelkedett a vendégéjszakák száma. Az is jót tehet ennek, hogy sok a városban a program, amik tartalommal töltik meg a hosszú hétvégéket. Mi csomagajánlatokkal is igyekszünk az utazási kedvet növelni. Az egyik ilyennek része, hogy vásároltunk kerékpárokat, amiket ingyen használhatnak, nagyon szeretik a vendégek, hiszen nő a bicikliutak hossza. Úgy érzem: többen jönnek és szívesebben, amiben benne van a város, a turisztikai szervezet és a szállodák együttműködése, jó hozzáállása is. (Nádasdi István, a Hotel Korona tulajdonosa)
Centrál Hotel: Pozitív az irány
Üzletember szálloda lévén kifejezetten jó hatással van ránk a város pezsgő gazdasági élete. Abszolút pozitív irányt látok és tapasztalok. Miután a befektetők számára kedvező gazdasági körülményeket teremtett és teremt a város vezetése, ezért különösebben nem kell félnünk a jövőtől. (Bánszkiné dr. Mészáros Irén, a Hotel Centrál igazgatója)
Hotel Barbizon: Később indult, tovább tartott
A megszokotthoz képest kicsit később, július közepétől indult igazán a szezon, talán a kedvezőtlenebb időjárás miatt. Viszont kitolódott, hiszen a szeptember első fele is kifejezetten zsúfolt volt, köszönhetően minden bizonnyal a kellemes időnek. Különösen a Szlovákiából érkező vendégek lelkesedése nem csökkent az ősz elején. A vendégéjszakák számában is érzékelhető növekedés, s kedvező tapasztalat, hogy az előző évhez képest, a 2-3 helyett akár 5-6 napot is tartózkodnak nálunk. (A Hotel Barbizon vezetése)
(Szerző: Tarczy Gyula)