Sóstógyógyfürdő, az útvonal, amit vétek kihagyni
Több évre nyúlik vissza már az első találkozásom Nyíregyházával. Régen volt, de rabul ejtett. Azóta, ha tehetem, mindig körbe járom a várost, ellátogatok Sóstóra, és ami a legérdekesebb, hogy teszem mindezt más és más útvonalakon. Az évek folyamán ugyanis mindig feltűnt valami érdekesség a megyeszékhelyen, aminek megtekintését nem szabad kihagyni. Íme, egy kis útmutató, mit, hol és miért érdemes látni Nyíregyházán.

A Széchenyi utcán található Jósa András Múzeum egy remek reggeli kiindulópont, délelőtti elfoglaltságnak pedig tökéletes. Látogatásunk során megtekinthetjük többek között „A cifra pitvartól a cifraszűrig” és a „Sárga Ördög” elnevezésű tárlatokat is. Az utóbbi a megye legszebb művészeti tárgyait vonultatja fel, míg az előbbi az aranyat, mint legértékesebb fémet mutatja be. A múzeum mellett az épületben könyvtár is működik, ahol kedvünkre válogathatunk bármilyen témában. A múzeumtól csupán néhány percnyire található a Kállay Gyűjtemény, amit utunk során nem szabad kihagyni, hiszen megtekinthetjük nemesi-polgári családok érdekes hagyatékait, de gyakorta szerveznek interaktív kiállításokat is.

Egy kis kitérővel, a Bessenyei téren találhatjuk magunkat, ahol a Móricz Zsigmond Színház épületének pompáját csodálhatjuk meg. Ha az este folyamán kedvet kapnánk esetleg egy színdarabhoz, a napokban a Pöttyös Pannit, az Égigérő füvet és akár a Pillangót is megtekinthetjük.

KOSSUTH TÉR, AHOL TALÁLKOZIK A VÁROS

Aki Nyíregyházára eljön, útja során nem hagyhatja ki a Kossuth teret, hiszen nemcsak egy pezsgő színtéren pihenheti ki fáradalmait, de visszaröpülhet egy kicsit a történelembe is városalapító atyáink szobra láttán. Mi több, a városközpontban találkoznak a vallások is, itt van a református, a görög és a római katolikus, valamint az evangélikus templom is. A pezsgő kulturális élet egy patinás épületben is folytatódhat, a Szabadság téren, az idén átadott Váci Mihály Kulturális Központban érdekes programokra találhatnak az érdeklődők. A Kossuth utcán szállhatunk majd fel a 8-as számozású buszra, ami elvisz minket Sóstógyógyfürdőre.

SÓSTÓGYÓGYFÜRDŐ – EGY IGAZI KIS ÉKSZERDOBOZ

A nyolcas buszról leszállva, minden út a Sóstói-tóhoz vezet. A majdnem 10 hektáros tó körül mindig rengeteg ember található. Sokan futnak és bicikliznek a tó körül, de gyakorta látni arra piknikező családokat is. Ha Sóstón szeretnénk megpihenni, rengeteg hotel és panzió közül választhatunk. A Svájci Lak panzió és étterem minden igényt kielégít.

ÉLMÉNYFÜRDŐ, ÁLLATKERT ÉS MÚZEUMFALU

Sóstó három legnagyobb látnivalóját azért hagytam ki a felsorolásból, mert ezek a helyek egész napos elfoglaltságot nyújthatnak számunkra. A múzeumfaluban egy igazi kis magyar faluba csöppenhetünk. Találhatunk itt parasztházakat, templomot és különféle mesterműhelyeket is. A Nyíregyházi Állatpark az ország egyik leghíresebb állatkertjének számít. Megtekinthetjük a méltán népszerű fókashow-t, a közelmúltban megnyílt Viktória-házban pedig rengeteg gyönyörű állattal találkozhatunk, tevegelhetünk és papagájshow-t is láthatunk.

Az élményfürdő csodás zárása lehet a kirándulásunknak, ahol kipihenhetjük az utunk során gyűjtött kellemes fáradalmainkat. Egy biztos: Nyíregyháza–Sóstógyógyfürdő, az útvonal, amit vétek kihagyni.