Napi 57 ezer járat, évi 14 millió nyíregyházi utas – Közösen ünnepeltek a MÁV-Volán csoport dolgozói

Júl 15, 2025

Jubileumához érkezett az állami közlekedési vállalat ünnepe. A MÁV-Volán csoport dolgozói a 75. Juliálison vehettek részt a Sóstói Múzeumfaluban, a négy országos helyszín egyikeként. A kikapcsolódásra alkalmas rendezvényen az is elhangzott: jól vizsgázott a napi szinten 57 ezer vonatot, buszt és HÉV-et indító cég a múlt heti rendkívüli időjárás alkalmával, Nyíregyházán pedig az elmúlt évek fejlesztései nyomán 14 milliós volt 2024-ben a közösségi közlekedés utasszáma.

Amit máskor a sínekre helyeznek, azt most erőpróba jelleggel minél messzebbre hajigálták. Kétségkívül a nap egyik leglátványosabb része volt a féksarudobó verseny, a MÁV-VOLÁN csoport Juliális rendezvényén. Volt még egy másik megmérettetés is a vasutas és buszos dolgozók közös ünnepnapján, 5 alkalmi csapat ugyanis fakanalat ragadott, hogy bebizonyítsa, a legjobb gulyást vagy pörköltöt ők főzik.

Helytállás havária helyzetben

De az igazi próbatétel mégis a napokban érte az állami közlekedési cégcsoportot, amikor rég nem látott vihar söpört végig az országon. – Ennek a hétnek az első felében olyan rendkívüli időjárás érte el Magyarországot, amelyben a MÁV-VOLÁN csoport hősiesen és eredményesen helyt tudott állni, ezért ennek a megnyitóbeszédnek az első és legfontosabb üzenete a köszönet – így indította a korábbi nevén vasutasnap, egy ideje pedig Juliális néven futó rendezvény ünnepi köszöntőinek sorát a fővédnök. Ez a nap ugyanis alapvetően az ünneplésé, amely most a 75. alkalomhoz érkezett a szokott időpontban, július második szombatján.

Új, integrált közszolgáltató vállalat: MÁV Személyszállítási Zrt.

A szervezeti átalakulás következtében létrejött új, integrált személyszállító közszolgáltató vállalat, a MÁV Személyszállítási Zrt. azonban még csak féléves, melynek vezérigazgatója ebben a pozíciójában először állt az egyik állandó országos helyszín, a Sóstói Múzeumfalu színpadára. Majd szerkesztőségünknek adott exkluzív interjújában azt is kiemelte: az átalakítással a cél az utaskiszolgálás javítása volt, hogy egy korszerű, minden korábbinál jobb, magasabb színvonalú, illetve a nehézségek ellenére is az eljutási lehetőségeket minden határon túl biztosító szolgáltatást tudjanak létrehozni.

Időarányosan jól haladnak a tízpontos vállaláscsomag teljesítésével

A vezérigazgató azt is hozzátette, az utasok érdekében a közlekedési tárca vezetője által meghirdetett tízpontos vállalással is jól állnak időarányosan. – Nagy tempóban haladunk a teljesítésükkel. Voltak időponthoz kötöttek, akár a Tiszta IC program már április elsejétől, június elsejétől pedig a késési garancia bevezetése. Haladunk folyamatosan a járműpark megújításával, már 30 mozdony forgalomba állt, a további 70 a következő másfél évben érkezik. Az 1000 buszból immáron 107 forgalomba állt és folyamatosak ez ügyben a beszerzési eljárások, illetve a már leszerződött buszoknak a forgalomba állítása. Dolgozunk folyamatosan a MÁV applikáció fejlesztésén azt a célt szolgálva, hogy az utasok a lehető legkönnyebben, leggyorsabban tudják a szolgáltatást igénybe venni, tudjanak informálódni és a használat során pedig egy magasabb komfortot kapjanak – fogalmazott dr. Kormányos László.

Tervezik a 160-as pályát Nyíregyháza és Debrecen között

A vezérigazgató hozzáfűzte, tény, hogy van egy komoly, több évtizedes lemaradás mind a pályainfrastruktúrában, mind a járművek tekintetében, azonban lépésről lépésre dolgoznak a megoldáson. Ennek része lehet a Debrecen és Nyíregyháza közötti vasúti pálya felújítása és alkalmassá tétele a 160 km/h-s közlekedésre a versenyképesség jegyében, dr. Kormányos László szerint a megfelelő finanszírozási forrás rendelkezésre állása esetén ezt a munkát mielőbb meg kívánják kezdeni.

14 milliós utasszám 2024-ben Nyíregyházán

A rendezvényen Nyíregyháza képviseletében Jászai Menyhért megfogalmazta, az önkormányzat az elmúlt esztendőkben kiemelten foglalkozott a közösségi közlekedéssel, amit nemcsak a teljes vonalhálózat reformja, új viszonylatok megszületése jellemez, hanem a helyi buszflotta felének gázüzeműre cserélése, a környezetbarát buszok pedig új, korszerű telephelyen várják a napi fordákat. Így történhet, hogy 2024-ben 14 milliós volt az utasszám Nyíregyházán, beleértve a városunkba érkezők utazásait is.

Stratégiai ágazatok

– A turizmus és a tömegközlekedés egyaránt stratégiai ágazat Nyíregyházán. Az eredményekhez kell a megújult buszpark, a megújított és a lakossági, utasigényekhez biztosított menetrend, csatlakozás és útvonalak, melyek az igényeket kiszolgálják. De figyelembe vesszük a vállalati igényeket, és nyáron külön figyelünk a diákokra, a turistákra, hogy minél inkább utasbarát legyen Nyíregyháza tömegközlekedése, hiszen nemcsak a nyíregyháziakat szolgálja ki, hanem a vármegyei lakosokat, illetve a turistákat is – mondta Jászai Menyhért. A rendezvényt újra befogadó város alpolgármestere kiemelte, köszönet mindazoknak, akik az év minden napján azért dolgoznak, hogy a lakosság biztonságban, kényelemben és időben jusson el célpontjára.

57 ezer járat naponta

Ehhez óriási számok társulnak: a MÁV-Volán vállalatcsoport naponta 57.000 vonatot, buszt és HÉV-et indít el, míg a teljes pályahálózaton évente másfél millió vonatot közlekedtetnek a Juliálison ünneplő munkatársak. Az ő megbecsülésekről szólt a sokszínű rendezvény, melyre csak Nyíregyházán 6300-an regisztráltak. A Vasutas Művelődési Ház szervezésében pedig kicsik és nagyok egyaránt megtalálták kikapcsolódási lehetőségeiket színpadi és játékprogramokkal, bemutatókkal, valamint egészségügyi szűréseken is részt vehettek.

Kapcsolódó galéria

Juliális 2025 - Vasutasnap a Sóstói Múzeumfaluban

Előző hír
Erdélyből érkezik a Stúdió első új igazolása!
Következő hír
Sikeres csobbanás! – Kalifornia partjainál, az óceánban ért földet Kapu Tibor

Kapcsolódó híreink