Hogy vezessünk jól a forgalomban?

Az esemény a korábbi évek Vezess jól! programjához hasonló felépítésben hívták életre. Március és június között 1000 fő számára biztosítanak térítésmentesen képzést. Berta Tamás, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági Központ vezetője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában elmondta, hogy azokat szeretnék megszólítani, akik nemrégiben szereztek jogosítványt, de a jelentkezésnél nincs ilyen jellegű korlátozás.

Többféle korcsoportban lehetséges a regisztráció.

– tette hozzá.

Megjegyezte, hogy a program gerincét a motorosok és a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők alkotják, de nagyjából 100 fő erejéig a nehézgépjárművekkel is lehet gyakorolni. Biztonságos környezetben a Hungaroring vezetéstechnikai pályáján van lehetőség gyakorolni.

A műsorban elhangzott, hogy jelentkezni a hungaroring.hu/vezessbiztonsagosan oldalán lehet, ahol havonta töltik a keretet. Az első hónap már betelt, a következő jelentkezési lehetőség pedig március 27-én lesz.

Megfontoltság az alapja

Olyan a közlekedés is, mint az élet többi területe.

– mondta Berta Tamás.

Azt kapjuk vissza belőle, amit beleadunk, és ahogy viselkedünk.

– tette hozzá. Egy kockáztató magatartású vezető gyakran kerül olyan helyzetbe, ahol inkább már a technikának van jelentősége. Ezzel szemben egy megfontolt vezető kevesebbszer néz szembe ilyen helyzetekkel.

Kihangsúlyozta elég teret kell hagyni a vezetésnél arra, hogy ki lehessen menekülni egy szituációból.

Előre kell gondolkozni!

– mondta, nem szabad annyira ráállni az előttünk lévőre, hogy manőverezni kelljen. Felhívta arra is a figyelmet, hogy vezetés közben ne csak előre nézzünk, hanem figyeljünk arra is, mi történik mögöttünk az úton.

Sokan ma időkényszer alatt vezetnek.

– jegyezte meg Székely Gyula vezetéstechnikai tréner. Hozzátette, mióta megjelentek az okostelefonok és a GPS, már ki lehet számolni, mikor kell elindulni, hogy időben érkezzünk. Nem érdemes ügyeskedni, hiszen keskenyek és rossz minőségűek az utak, kicsi a forgalom áteresztőképessége.

Kevés a 30 óra

A szakértők egyetértettek abban, hogy jelenleg Magyarországon alacsony az alapképzési szint.

Senki ne gondolja komolyan, hogy 30 óra alatt meg lehet tanulni vezetni.

– mondta Székely Gyula. Ehhez minimum 50, de inkább 100 órára lenne szükség.

Előírás a minimum 580 kilométer megtétele.

– tette hozzá Szántó István, a Csigavér Autósiskola vezetője. Ez azonban nem kivitelezhető 30 óra alatt. Átlagosan 10-12 kilométert lehet megtenni egy tanóra alatt, tehát az 580 kilométerhez legalább 55-60 órára lenne szükség. A vezetés az agyban kezdődik.

A legtöbb baleset a helytelenül megválasztott sebességből adódik.

– mondta.

 

Forrás: hirado.hu