Felvételi kisokos: minden, amit tudni kell a hitelesítésről
Fontos teendőtök van, miután leadtátok a jelentkezéseteket: hitelesíteni kell.
Ahogy arra már felhívtuk a figyelmet, február 20-ig kell hitelesíteni az egyetemi-főiskolai jelentkezéseket, amelyeket az idén is csak elektronikus úton, az e-felvételi rendszerében lehetett leadni.
Azoknak, akik a február 15-i jelentkezési határidő előtt már hitelesítették a jelentkezésüket, de később még módosítottak az adatokon, újra hitelesíteniük kell azt a már említett módok valamelyikén.
– hívja fel a figyelmet a felvi.hu.
Hogyan lehet hitelesíteni?
Hitelesíteni kétféleképpen lehet. Ha van ügyfélkapus regisztrációtok, akkor az e-felvételi felületén található "hitelesítés" funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik.
A hitelesítésről elektronikus értesítést kaptok – a felvi.hu arra azonban külön felhívja a figyelmet, hogy ha az elektronikus hitelesítés többszöri kísérlet után sem sikeres (például a természetes személyazonosítók karakterszinten nem egyeznek), akkor a hitelesítő adatlapot nyomtassátok ki és aláírva postázzátok.
Ez ugyanis a másik hitelesítési lehetőség. Az e-felvételi felületéről kinyomtathatjátok a hitelesítő adatlapot, alá kell írnotok, és postáznotok kell (a cím: Oktatási Hivatal, 1443 Budapest, Pf. 220.).
A felvi.hu tájékoztatása szerint a beérkezett hitelesítő adatlapok feldolgozása néhány napot vesz igénybe. A feldolgozás eredményéről a jelentkezők e-mailben kapnak tájékoztatást, de az e-felvételi rendszerében is nyomon követhetik a jelentkezésük státuszát.
Forrás: eduline.hu