Felüljáró: egymásra épülő tervezés

Mint hírül adtuk, elindult a Tiszavasvári úti felüljáró és környéke komplex fejlesztési program megvalósításának utolsó üteme, a híd város felőli oldalának aszfaltozása a Bukarest utcáig, teljes járdacserével, mely forgalomkorlátozásokat von maga után.

A felújítássorozatot teljessé tevő beavatkozás kapcsán dr. Kovács Ferenc polgármester szerkesztőségünknek azt mondta: ez egy előre tervezett, tudatos, egymásra épülő fejlesztéssorozat utolsó mozaikja, mely különböző forrásokból valósult meg. – Emlékezhetünk, hogy a teljes folyamat a Mező utcai csomópont átalakításával indult, ahol a cél – mint később, a másik oldalon is – a gyorsabb áteresztőképesség volt a biztonsági szempontok mellett, s érzékelhető, hogy gyorsabb, lendületesebb lett a forgalom. Ez a fejlesztés kormányzati támogatással készült, csakúgy, mint a felüljáró statikai megerősítése. Halaszthatatlanná vált ugyanis a hídszerkezet megerősítése, mely elhasználódott az évtizedek során, ami nem is volt egyszerű, hiszen nemzetközi vasúti fővonalak felett ível. A felüljáróhoz szervesen kapcsolódó Derkovits utca megújítása két ütemben zajlott. Az első a Dugonics utcától a Bottyán utcáig, uniós forrásból, s azért is volt szükség az időbeli ütemezésre, mert „be kellett várni” a Közép-Európában egyedi, azóta már országos bajnokságokkal, szállodai kapacitással sikeresen működő Atlétikai Centrum elkészültét a Modern Városok Programból, mely ráadásul időszakos forgalomnövekedést is hoz.

Összetett, komplex folyamat, több forrásból

– Miután befejeztük a második ütemet a Dugonics utcától a felüljáróig, következhetett a csomópont átépítése lámpás kereszteződéssé, sávok bővítésével, uniós pályázatból – így a kertvárosi oldal rendben lett. S most tartunk a záró szakasznál, nem titok, hogy rengeteget lobbiztam személyesen is azért, hogy ebben az átmeneti helyzetben az utolsó szükséges források is megérkezzenek a kormányzattól a híd másik oldalának aszfaltozásához – ezúton is köszönet érte. Így teljesen megújul a híd város felőli része is a Bukarest utcáig, tulajdonképpen a Mező utcai, már megvalósult beruházáshoz illeszkedve úgy, hogy az Erőmű oldalában új járda készül a régi helyett, s a kerékpáros átvezetést is megoldjuk. Csak azért jelzem a nagyságrendjét, hogy lássuk, milyen összetett folyamat egy ilyen komplex folyamat: a fenti ütemekre összesen több mint 4 milliárd forintot költöttünk. Kérünk most még egy pici türelmet, s bízunk abban, mindenki megelégedéssel fogadja majd ezt a felújítássorozatot is.