Felsőoktatási felvételi – Kezdődik az ügyintézés időszaka
Mint írták, az e-ügyintézés indulásával az E-felvételiben a jelentkezők folyamatosan ellenőrizhetik a 2018. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás központi nyilvántartásában szereplő adataikat: a személyes információkat, a megjelölt képzéseket és azok sorrendjét, a benyújtott dokumentumok és kérelmek feldolgozottságát, továbbá a feldolgozás eredményét. Az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen kérhetik az esetleg hibásan megadott adatok módosítását is.
A felvételizők az E-felvételiben azt is nyomon követhetik, hogy az egyes jelentkezési helyeiken - a pillanatnyilag rendelkezésre álló igazolt eredmények alapján.
– éppen hány pontjuk van.
Az adatok folyamatosan frissülnek.
– jelezték.
A május-júniusi érettségi eredményeket igazoló bizonyítványt vagy tanúsítványokat - hasonlóan a korábban (2006. január 1-je után) megszerzett érettségi eredményeit igazoló dokumentumokhoz és a 2003. január 1-je után szerzett nyelvvizsga-bizonyítványokhoz - nem kell feltölteni a rendszerbe. Ha azonban a felvételiző a jelentkezési határidő után kapja meg a nyelvvizsgáját, akkor meg kell adnia a felületen a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait.
A jelentkezési sorrendet egyetlen alkalommal módosítani vagy a jelentkezési határidő lejártáig megjelölt jelentkezési helyeket visszavonni legkésőbb július 11-ig lehet az E-felvételi Sorrendmódosítás menüpontjában. A változtatások az elküldött kérelmek feldolgozása után jelennek meg az ügyintézési felületen.
A felvételizők az E-felvételiben tájékozódhatnak jelentkezésükről; mindenkinek érdemes használnia a felületet akkor is, ha semmit sem kell módosítania. A fontos információt tartalmazó üzenetek (például a hiánypótlási felszólítás) a központi felvételi nyilvántartásban szereplő e-mail postafiókokba is megérkeznek.
– tette hozzá az Oktatási Hivatal.
Forrás: MTI