Elektronikus ingatlannyilvántartás - több fejlesztés indult el

Szep 18, 2025

Már minden vármegyében és a fővárosban is az új elektronikus ingatlannyilvántartási rendszert használják a földhivatalok, és hamarosan újabb funkciók válnak elérhetővé. A fejlesztés a magyar közigazgatás történetének egyik legnagyobb és legkomplexebb informatikai rendszerfejlesztése. Mindez azon az országos szakmai roadshown hangzott el, melyet Vármegyeházán rendeztek. 

 Több mint tízmillió tulajdoni lap, évi 1,5 millió eljárás – ismertették a magyar ingatlan-nyilvántartás legfőbb számait a Vármegyeházán. Az ingatlanok az emberek legfontosabb vagyontárgyai, így kulcsfontosságú, hogy naprakész és megbízható adatokat tartson róluk nyilván az állam, ezért a korábbi, több mint húszéves rendszert egy a jelen kor elvárásainak megfelelő új, digitális nyilvántartás váltja fel. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Ügyvédi Kamara és a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium által szervezett szakmai fórumon elhangzott, hogy a nyár folyamán minden vármegyében és a fővárosban is átálltak az új rendszerre, és hamarosan újabb mérföldkőhöz érkezik a bevezetés. Várhatóan az év utolsó hónapjában ugyanis megnyíliik az a felület is, amelyen az ügyvédek közvetlenül, elektronikusan nyújthatják be az új rendszerbe a kérelmeket. Emellett az ősz folyamán is számos új funkció válik elérhetővé.

- Ez az alkalmazás monitorra van optimalizálva, és az állampolgár tud tulajdoni lapot vásárolni, illetve ezen a felületen tud évi két alkalommal ingyenesen tulajdoni lapot lekérni. Beállíthat egy riasztási funkciót is, amikor ha a saját tulajdonában lévő ingatlannal kapcsolatban lekérés történik, arról e-mailben értesítést kaphat – mondta Dr. Tóth Balázs a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium ingatlan-nyilvántartási és térképészeti főosztályvezető. 

Az új rendszer rendkívül komplex, hiszen tucatnyi más állami nyilvántartással működik együtt, így jelentősen egyszerűsödnek és gyorsulnak majd az eljárások.  A négy nagy modullal rendelkező informatikai rendszer bevezetése egymásra épülve több lépcsőben történik. Első lépésként az E-ING kormányhivatali ügyintézői oldala indult el, amely az ügyek feldolgozását érinti. Folyamatosan zajlik az infrastruktúra biztonsági tesztelése, hogy az állami informatikai rendszereket ne terheljék túl. 

Előző hír
Fő az egészség! – Ingyenes, nyílt napot tartottak a Nyírségi Egészségközpontban
Következő hír
Jön a Szelektív Szombat- Egy izgalmas nap az egész családnak

Kapcsolódó híreink